Loading ..
صفحه اول ویزای چین

ویزای چین

شرایط اخذ ویزای چین

ویزای چین برای ورود یک شهروند خارجی به این کشور مورد نیاز است. اتباع خارجی باید قبل از ورود به چین ویزای این کشور را بگیرند. تنها برخی از اتباع خارجی می‌توانند بدون ویزا و بر اساس توافق‌نامه‌ها یا مقررات مربوطه چین وارد خاک این کشور شوند. بهتر است قبل از سفر به چین اعتبار ویزای خود را بررسی کنید. اگر اعتبار ویزای شما به پایان رسیده است، باید برای ویزای جدید اقدام کنید. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کاملی دررابطه‌با اخذ ویزای چین ارائه دهیم؛ بنابراین تا انتهای این مطلب با ما باشید تا هر آنچه که باید درباره ویزای چین بدانید به شما بگوییم.

برای ورود به چین ابتدا باید با شرایط ویزای چین آشنا شوید. به‌طورکلی یک سری قوانین و شرایط کلی به‌صورت زیر برای اخذ ویزای چین وجود دارد که ممکن است بر اساس نوع ویزای چین که برای آن درخواست می‌دهید، کمی متفاوت باشد. در ادامه به برخی از شرایط مهم و اساسی دریافت ویزای چین اشاره شده است:

  • باید برای اخذ ویزای چین عاری از هرگونه محکومیت کیفری باشید
  • گذرنامۀ معتبر داشته باشید
  • بسته به نوع ویزای چین که درخواست داده‌اید، باید افسر مهاجرت را متقاعد کنید که در پایان سفر این کشور را ترک می‌کنید
  • از تمکن مالی برای اخذ ویزای چین برخوردار باشید (این مقدار بستگی به نوع ویزای چین دارد)

انواع ویزای چین

ویزای چین انواع مختلفی دارد که برای ورود به این کشور می‌توان مطابق با هدف‌های مختلف برای یکی از آن‌ها درخواست داد. در ادامه، انواع ویزای چین را معرفی می‌کنیم و شرح می‌دهیم:

ویزای توریستی چین (L) :

ویزای توریستی چین برای افرادی که قصد دارند برای گشت‌وگذار به چین بروند صادر می‌شود. این ویزا به‌صورت یک‌بار ورود، دوبار ورود یا چندبار ورود برای گردشگران در دسترس است. مدت اقامت (هر بازدید) به‌طور معمول ۳۰ تا ۶۰ روز است. ورود چندگانه تا ۱۰ سال برای دارنده گذرنامۀ ایالات متحده صادر می‌شود.

ویزای تجاری چین (M) :

ویزای تجاری چین برای کسانی صادر می‌شود که قصد دارند برای فعالیت‌های تجاری به چین بروند. ویزای M نیز مانند ویزای توریستی چین معمولاً به‌صورت یک‌بار ورود، دوبار ورود یا چندبار ورود صادر می‌شود. ویزای تجاری چین می‌تواند تا ۱۰ سال اعتبار داشته باشد. مدت اقامت (هر بازدید) در چین با این ویزا معمولاً ۳۰ تا ۶۰ روز بر اساس تصمیم‌گیری کنسولگری چین، مشخص می‌شود.

ویزای غیرتجاری چین (F) :

ویزای غیرتجاری چین قبل از پیدایش ویزای M به‌عنوان ویزای تجاری استفاده می‌شد. ویزای F در حال حاضر به ویزای غیرتجاری تغییریافته است. ویزای F برای کسانی صادر می‌شود که قصد دارند برای تحقیق، سخنرانی، تبادل علمی، فرهنگی و تور تحصیلی به چین بروند. ویزای غیرتجاری چین، معمولاً فقط برای یک یا دوبار ورود صادر می‌شود. مدت اقامت (هر بازدید) در چین با این ویزا به‌طور معمول ۳۰ تا۹۰ روز است.

ویزای کار چین (Z) :

ویزای کار چین ویژه افرادی صادر می‌شود که برای کار به این کشور سفر می‌کنند. مجوز کار یا مجوز اشتغال را دولت چین صادر می‌کند. ویزای Z فقط به‌صورت یک‌بار ورود صادر می‌شود. دارندگان ویزای Z باید ظرف ۳۰ روز از تاریخ ورود، ثبت‌نام کنند و برای اجازه اقامت در اداره امنیت عمومی چین اقدام کنند. اجازه اقامت برای ورود چندگانه خوب است. ویزای Z برای افرادی که در چین فعالیت تجاری انجام می‌دهند نیز صادر می‌شود.

ویزای تحصیلی چین (X1/X2) :

ویزای تحصیلی چین برای افرادی صادر می‌شود که یک کالج چینی آن‌ها را پذیرفته است. ویزای دانشجویی به دودسته X1 و X2 تقسیم می‌شود. X1 برای دانشجویان خارجی صادر می‌شود که برای تحصیل بیش از ۶ ماه به چین می‌آیند. X2 برای کسانی صادر می‌شود که با همان هدف؛ اما برای مدت کمتر از ۶ ماه به چین می‌آیند. ویزای X2 فقط به‌صورت یک‌بار ورود صادر می‌شود. ویزای X1 می‌تواند به‌صورت چندبار ورود با اعتبار حداکثر ۵ سال صادر شود.

ویزای خصوصی چین (S1، بلندمدت) :

ویزای خصوصی چین S1 برای افرادی صادر می‌شود که قصد رفتن به چین را دارند تا با یکی از اعضای فامیل خود (همسر، والدین، پسر یا دختر زیر ۱۸ سال یا والدین شوهر) که در چین مشغول به تحصیل یا کار هستند زندگی کنند یا قصد دارند برای سایر امور خصوصی به چین بروند. مدت‌زمان موردنظر برای اقامت در چین با این ویزا بیش از ۱۸۰ روز است. ارائه مدرک اصلی مربوط به خویشاوندی برای اخذ این ویزا الزامی است. ویزای S1 فقط به‌صورت یک‌بار ورود صادر می‌شود. دارندگان ویزای S1 باید ظرف ۳۰ روز از تاریخ ورود، ثبت‌نام کنند و برای اجازه اقامت در اداره امنیت عمومی چین اقدام کنند.

ویزای خصوصی چین (S2، کوتاه‌مدت) :

ویزای خصوصی چین S2 برای افرادی صادر می‌شود که قصد ملاقات با اعضای خانواده و دوستان یا انجام کارهایی مانند طلاق، ارث، فرزندخواندگی، ازدواج یا خدمات پزشکی داشته باشند. مدت‌زمان موردنظر برای اقامت در چین با این ویزا معمولاً ۳۰ تا ۹۰ روز در هر بازدید است. برای ملاقات با اعضای خانواده با این ویزا، اثبات خویشاوندی الزامی است. ویزای S2 معمولاً به‌صورت چندبار ورود صادر می‌شود. ورود چندگانه تا ۱۰ سال فقط برای دارنده گذرنامۀ ایالات متحده اعتبار دارد.

ویزای خانواده چین (Q1، بلندمدت) :

ویزای Q1 برای فرزندان چینی یا خارجی‌هایی طراحی شده است که همسر شهروندان چینی هستند. این ویزا برای افرادی صادر می‌شود که اعضای خانواده شهروندان چینی یا خارجی‌هایی با اقامت دائم چین هستند و قصد دارند برای گردهمایی خانوادگی به چین بروند. مدت‌زمان موردنظر برای اقامت در چین با این ویزا بیش از ۱۸۰ روز است. ارائه مدرک اصلی مربوط به خویشاوندی برای اخذ این ویزا الزامی است. ممکن است در روند اخذ ویزای Q1 به انجام مصاحبه نیاز باشد. ویزای Q1 فقط به‌صورت یک‌بار ورود صادر می‌شود. دارندگان ویزای Q1 باید ظرف ۳۰ روز از تاریخ ورود، ثبت‌نام کنند و برای اجازه اقامت در اداره امنیت عمومی چین درخواست دهند.

ویزای خانواده چین (Q2، کوتاه‌مدت) :

ویزای Q2 برای فرزندان چینی یا خارجی‌هایی طراحی شده است که همسر شهروندان چینی هستند. این ویزا برای افرادی صادر می‌شود که قصد ملاقات با بستگان خود را دارند که شهروندان چینی مقیم چین یا خارجیانی با وضعیت اقامت دائم در چین هستند. مدت‌زمان موردنظر برای اقامت در چین با این ویزا معمولاً تا ۱۲۰ روز در هر بازدید است. ویزای Q2 معمولاً به‌صورت چندبار ورود صادر می‌شود. ورود چندگانه تا ۱۰ سال فقط برای دارنده گذرنامۀ ایالات متحده اعتبار دارد.

ویزای خدمه چین (C) :

ویزای خدمه چین برای خدمه خارجی صادر می‌شود که از وسایل حمل‌ونقل بین‌المللی، از جمله هواپیما و قطار و کشتی استفاده می‌کنند و همچنین رانندگان وسایل نقلیه موتوری که در فعالیت‌های حمل‌ونقل برون‌مرزی فعالیت دارند. این ویزا برای اعضای خانواده خدمه نیز صادر می‌شود.

ویزای گروهی چین :

ویزای گروهی چین نوع خاصی از ویزا است که برای یک گروه توریستی صادر می‌شود که شامل حداقل پنج عضو است که باید با هم در چین سفر کنند. ویزای گروهی به‌جای گذرنامه فردی به‌صورت برگه جداگانه صادر می‌شود. یک نامه اعلان رسمی ویزا از هر دفتر مرکزی خدمات مسافرتی چین موردنیاز است.


مراحل درخواست ویزای چین

همانطور که گفتیم شرط ورود به چین، اخذ ویزای این کشور است. برای دریافت  باید طبق قوانین عمل کرد. خوشبختانه طبق قوانین صدور ویزا برای اخذ ویزا لازم نیست که فرد متقاضی در سفارت حضور پیدا کند زیرا سفارت چین با متقاضیان مصاحبه نمی کند. بنابراین می توانید آن را به افراد متخصص این حیطه محول کنید تا با اتکا به تجربه و دانسته های خود اقدام به اخذ ویزای فوری و ارزان برای شما کنند.

در هر صورت چه خودتان اقدام کنید و چه این امر را به وکیل موردنظرتان بسپارید؛ در هر صورت قبل از مراجعه به سفارت می بایست؛ دو نسخه از فرم تقاضای ویزا را پر کنید. سپس فرم ها و سایر مدارک لازم را به دفتر کنسولی چین تحویل دهید. بعد از تایید مدارک و فرم ها می بایست آنها را به سفارت چین ارائه دهید. البته گاهی با اینکه تمام مدارک کامل است و هیچ مشکلی وجود ندارد اما سفارت از صدور ویزا جلوگیری می کند. تحت این شرایط احتمالا نوع ویزای درخواستی شما با هدف شما از سفر به چین در تضاد است. بنابراین در انتخاب نوع ویزا نیز باید دقت داشته باشید. پس شناخت انواع ویزا الزامی است. به همین دلیل در ادامه انواع ویزای چین را معرفی می کنیم.

برای آنکه بتوانید ویزای چین را بگیرید باید مرحله‌هایی را پشت سر بگذارید. مرحله‌های اخذ ویزای چین به‌ترتیب به‌صورت زیر است:

  • مرحله اول: در اولین مرحله از مرحله‌های اخذ ویزا باید به ارزیابی شرایط خود بپردازید تا متوجه شوید اصلاً نیاز به اخذ ویزای چین دارید یا خیر
  • مرحله دوم: اگر نتیجه مرحله قبل اخذ ویزای چین بود، در این مرحله باید بر اساس هدف سفر خود به این کشور نوع ویزای چین (که باید برای آن درخواست دهید) را مشخص کنید
  • مرحله سوم: فرم درخواست ویزای موردنظر را تکمیل و امضا کنید
  • مرحله چهارم: مدارک موردنیاز (که قبلاً در این مقاله به آن‌ها اشاره شده است) را جمع‌آوری کنید
  • مرحله پنجم: مدارک را به کنسولگری چین بفرستید
  • مرحله ششم: یک قرار ملاقات با کنسولگری تنظیم کنید
  • مرحله ششم: به کنسولگری برای مصاحبه بروید
  • مرحله هفتم: هزینه دریافت ویزای چین را پرداخت کنید

اعتبار ویزای چین :

اعتبار ویزای چین بر اساس نوع آن می‌تواند متفاوت باشد. معمولاً اعتبار ویزای چین مطابق با نوع ویزا و وضعیت چندبار ورود بودن آن، ۳ ماه، ۶ ماه، یک سال و گاهی حتی ۱۰ سال است.


مدارک مورد نیاز برای ویزای چین

  • گذرنامۀ معتبر
  • جدیدترین عکس خود در سایز عکس پاسپورت
  • دعوت‌نامه در صورت نیاز (بر اساس نوع ویزا)
  • مدرک اقامت دولتی
  • فرم درخواست ویزای چین که تکمیل و امضا شده باشد
  • اطلاعات مرتبط با رفت‌وبرگشت سفر
  • اطلاعات مربوط به محل اقامت در چین
  • اعلامیه سلامت
  • صورت‌حساب‌های مالی برای اثبات تمکن مالی
  • صورت‌حساب پرداخت هزینه ویزای چین

تعرفه ویزای چین

هزینه ویزای چین برای انواع ویزای این کشور متفاوت است. تنها فاکتور محاسبه هزینه ویزای چین وابسته به نوع آن نیست؛ بلکه یک‌بار ورود یا چندبار ورود بودن آن نیز مؤثر است. به‌طورکلی هزینه ویزای چین حداقل ۱۰۰ دلار و حداکثر ۷۰۰ دلار است.


پیگیری جواب

به‌طورکلی و به‌صورت استاندارد ، جواب ویزای چین ۶ تا ۸ روز کاری طول می‌کشد. مدت‌زمانی که طول می‌کشد ویزا به دست شما برسد نیز در صورت انتخاب یک سرویس پست سریع می‌تواند سه روز کاری و یا حداکثر پنج روز باشد.

فرم درخواست ارزیابی ویزای چین



تورهای نمایشگاهی

تورهای نمایشگاهی چین لحظه آخری با بهترین قیمت



پرسش و پاسخ درباره ویزای چین


، پرسش‌های خود در درباره ویزای چین را ثبت کنید



پرسش‌های متداول درباره ویزای چین


پرسش ؟ سلام وقت بخیر امکان صدور ویزا چین هست؟
پاسخ سلام روز بخیر لطفا با شماره تماس 02634100 در ارتباط باشید

پرسش ؟ مدت زمان صدور ویزای چین چند روز است؟
پاسخ سلام معمولاً مدت زمان صدور ویزای چین توریستی یا تجاری 7 الی 10 روز کاری زمان می برد.

پرسش ؟ آیا امکان دارد درخواست ویزای چین رد شود؟
پاسخ بله این مورد ممکن است پیش بیایید یا مدارک از جمله عکس مورد نظر سفارت نبوده یا مسافر در سفرهای قبلی به چین مرتکب تخلف شده باشد که در اینصورت ممکن است ویزای چین ریجکت گردد.



چین

چین با نام رسمی جمهوری خلق چین ، کشوری است که در شرق قاره آسیا واقع شده‌است. این کشور بر اساس فهرست کشورها بر پایه جمعیت با بیش از ۱٬۳ میلیارد نفر سکنه ، پرجمعیت‌ترین کشور دنیاست و توسط حزب کمونیست چین در قالب نظام تک‌حزبی اداره می‌شود. پایتخت کشور پکن است. جمهوری مردمی چین با حدود ۹٫۶ میلیون کیلومتر مربع سومین یا چهارمین کشور وسیع دنیا و دومین کشور بزرگ دنیا از نظر وسعت خاکی (بدون احتساب آب‌های داخلی) است. چین چشم‌انداز طبیعی متنوعی دارد. از استپ‌های جنگلی و بیابان‌هایی چون گبی و تکله‌مکان در ناحیهٔ خشک شمالی نزدیک به مغولستان و سیبری ِ روسیه گرفته تا جنگل‌های زیرگرمسیری در سرزمین‌های مرطوب جنوبی نزدیک به ویتنام ، لائوس و برمه. مناطق غربی کشور ناهموار است و رشته‌کوه‌های هیمالیا و تیان شان مرز طبیعی آن را با هند و آسیای میانه ترسیم می‌کنند. در مقابل نواحی شرقی این کشور کم‌ارتفاع است و با ساحلی به طول ۱۴٫۵۰۰ کیلومتر در جنوب شرقی با دریای جنوب چین و در شرق با دریای شرق چین همسایه‌است که در سوی دیگرش تایوان ، کره و ژاپن قرار گرفته‌اند.

دیوار بزرگ چین - یک ضرب المثل قدیمی چینی وجود دارد که می‌گوید: «هیچکس نمی‌تواند یک قهرمان واقعی باشد، مگر بر روی دیوار بزرگ چین بوده باشد.» همین ضرب المثل قدیمی به وضوح اهمیت این دیوار را بین چینیان باستان نشان می‌دهد. چینی‌ها به این دیوار «چانگ چنگ» و یا «دیوار طولانی» می‌گویند. طول دیوار بزرگ 6 هزار کیلومتر است و مسیر آن از قلعه شانهایگوآن در شرق تا جیائوگوان در غرب امتداد دارد و از هبی، تینتسین و پکن عبور می کند. این دیوار به طور متوسط شش تا هشت متر ارتفاع دارد اما ارتفاع آن تا 16 متر می رسد و عرض آن به اندازه ای است که پنج اسب یا 10 مرد از آن عبور می کنند. دیوار بزرگ چین دارای برج های جنگی و برج های دیده بانی متعددی است. قدمت برخی از قدیمی‌ترین استحکامات این دیوار به قرن 7 قبل از میلاد بر می‌گردد و مشهورترین مناطق در حدود 210 پیش از میلاد هنگامی که بخش‌های مختلف آن به هم متصل شدند، اضافه شده است.
شهر ممنوعه و کاخ امپراطوری پکن - بزرگترین و مهمترین سازه چین که به عنوان کاخ امپراطوری شناخته می‌شود در شهر ممنوع استان پکن قرار دارد. این شهر و این ساختمان به طور دقیق‌تری در مرکز پکن واقع شدند و در هنگام سفر به چین بازدید از آن اجتناب ناپذیر می‌باشد. این شهر ممنوعه متعلق به سلسله یوان (1368-1271 میلادی) است و از آن زمان تا به امروز محل اقامت 24 امپراطور دوران مینگ چینگ (Ming and Qing ) بوده است. چرا شهر ممنوعه؟ زیرا به جز افراد خانواده شاهنشاهی و اطرافیان وابسته به آنها هیچکس دیگر حق وارد شدن به این مجموعه را نداشته است. این شهر و سازه داخل آن در حدود 720 هزار مترمربع وسعت داشته که توسط دیوارهای 10 متری، خندق و برج و باروهای فراوان نیز مورد حفاظت قرار می‌گرفته است.
باغ یو یا یویوان از زیباترین باغ‌های چینی است که در شهر شانگهای قرار دارد. این باغ قدیمی به دستور یکی از نیروهای ارشد دولتی سلسله مینگ به نام پان یوندوان در سال ۱۵۷۷ افتتاح شد. در حال حاضر حدود 400 سال از عمر این باغ می‌گذرد و طی قرن‌های دچار تغییرات بسیاری شده است. در دهه 60 میلادی این باغ به منظور جذب گردشگر مورد بازسازی قرار گرفت و اکنون نیز جز جاذبه های محبوب و مشهور گردشگری در شهر شانگهای به شمار می رود و گردشگران زیادی سالانه از آن دیدن می کنند. باغ یو علاوه بر باغچه و برکه‌های چشمگیر شامل فضاهایی مانند آلاچیق‌ها، تالارها، فضا‌های سبز سنگی، حوضچه‌ها و ایوان‌های زیبا است. برای بازدید از این باغ شش مجموعه مختلف وجود داشته که می‌توان از هر کدام به صورت عمومی دیدن کرد. این بخش‌ها شامل تالار سانسویی، اتاق وانهوا، تالار دینچون، تالار هوئیجینگ، تالار یوهوا  و باغ درونی است.



© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به از کرج می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ