Loading ..
صفحه اول ویزای فیلیپین

ویزای فیلیپین

شرایط اخذ ویزای فیلیپین

فیلیپین در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و پایتخت آن شهر مانیل است. مردم کشور ما برای سفر به فیلیپین ابتدا باید ویزا را دریافت کنند. مرجع صدور ویزا، سفارت فیلیپین است. پس برای اخذ ویزای فیلیپین باید به سفارت این کشور مراجعه  کنید و با ارائه مدارک لازم درخواست دهید. در صورتی که مدارک شما برای دریافت ویزا کامل باشد؛ سفارت برای شما ویزا صادر خواهد کرد.
البته چنانچه نوع ویزای درخواستی شما با هدف شما از سفر به فیلیپین مطابقت نداشته باشد؛ سفارت از صدور ویزا ممانعت خواهد کرد ؛ حتی اگر مدارک شما کامل باشد. بنابراین شناخت انواع ویزا ضروری است. 


انواع ویزای فیلیپین

ویزای فیلیپین براساس نیاز و هدف مسافران به سه نوع تحصیلی، کاری و توریستی تقسیم می شود. اما اگر بخواهیم ویزای فیلیپین را از نظر تعداد دفعات ورود و خروج به این کشور تقسیم بندی کنیم باید بگوییم که  به دو دسته سینگل و مالتیپل تقسیم می شود. با استفاده از ویزای سینگل فقط یک مرتبه حق ورود و خروج از مرزهای فیلیپین را خواهید داشت اما به موجب ویزای مالتیپل می توانید به دفعات از مرزهای فیلیپین رفت و آمد کنید؛ البته تا زمانی که اعتبار ویزا تمام نشود. از حیث درج در گذرنامه، در دو نوع ویزای با برچسب و ویزای با مهر صادر می شود. در ویزای با برچسب، سفارت یک برچسب به گذرنامه شما می زند اما برای صدور ویزای با مهر، مهری حاوی اطلاعات لازم بر روی گذرنامه شما می کوبد. علاوه بر اینها با توجه به شرایط و محل صدور، به دو نوع معمولی و بدو ورود تقسیم می شود. ویزای معمولی فیلیپین را باید از طریق سفارت گرفت اما برای اخذ ویزای بدو ورود بعد از ورود به خاک فیلیپین باید اقدام کنید.

  • ویزای توریستی فلیپین :

مجمع الجزایر و سواحل شگفت انگیز در کنار بناهای تاریخی متعدد، سالانه میلیون ها توریست را به خاک فیلیپین می کشانند. علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی، مردم خونگرم و مهمان نواز فیلیپین نیز به رشد صنعت توریسم در این کشور کمک می کند. در هر حال برای بازدید از فیلپین باید ویزای توریستی فیلیپین را دریافت کنید. برای اخذ ویزای توریستی فیلیپین می توانید از طریق سفارت فیلیپین واقع در تهران اقدام نمایید.
دقت داشته باشید که اگر قصد شرکت در مصاحبه سفارت را ندارید باید مبلغ بیشتری بپردازید. پروسه صدور ویزای توریستی فیلیپین بین 7 تا 10 روز کاری زمان می برد. البته صدور ویزا برای شما تضمینی نیست و این سفارت است که تصمیم می گیرد برای شما ویزا صادر کند یا نکند.

اعتبار ویزای توریستی فیلپین سه ماه است و به موجب آن می توانید حداکثر یک ماه در فیلیپین اقامت داشته باشید. لازم به ذکر است که ویزای توریستی قابل تمدید نیست مگر اینکه برای درمان به این کشور رفته باشید و نیاز باشد که مدت زمان بیشتری بمانید.

  • ویزای تحصیلی فیلیپین :

وقتی صحبت از تحصیل در خارج از کشور می شود؛ ذهن بیشتر افراد به سمت تحصیل در آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس، استرالیا و... می رود اما در این بین نباید از تحصیل در فیلیپین غفلت کنیم. نظام آموزشی فیلیپین مبتنی بر نظام آموزشی آمریکا است و به عنوان یکی از برترین نظام های آموزشی آسیا شناخته می شود. در واقع افراد می توانند با صرف حداقل هزینه در دانشگاه های معتبر فیلیپینی به زبان انگلیسی تحصیل کنند. جالب است بدانید که فارغ التحصیلان دانشگاه های فیلیپین وارد بازار کار کشورهای تراز اول بریتانیا و آمریکا می شوند.

در حال حاضر حدود 2300 مرکز آموزش عالی در فیلیپین وجود دارد که اکثر آنها خصوصی و مابقی دولتی هستند. تامین هزینه مراکز دولتی بر عهده دولت فیلیپین است. طبق رنکینگ جهانی QS، تعدادی از این مراکز در ردیف برترین دانشگاه های جهان قرار دارند که بسیاری از افراد به منظور تحصیل در این مراکز اقدام می کنند. دانشگاه UP یکی از این دانشگاه ها است که در رتبه چهارصدم جهان قرار دارد و از نظر مطرح کردن زبان انگلیسی و ادبیات  و همچنین از نظر علوم اجتماعی و مدیریت به ترتیب توانسته رتبه های 150 و 250 جهان را به خود اختصاص دهد. UP در سال 1908 در شهر Quezon تاسیس شد و در حال حاضر پذیرای 24000 دانشجو است.

دانشگاه Ateneo de Manila یکی دیگر از مقاصد دارندگان ویزا است. محوطه اصلی این دانشگاه در شهر Quezon قرار دارد و چهار محوطه دیگر آن واقع در Metro Manila است. دانشگاه Ateneo de Malina در سال 1859 تاسیس شده است و در حال حاضر در رتبه پانصدم جهان قرار دارد. همچنین در حیطه ادبیات توانسته رتبه 200 جهان را به دست بیاورد. دانشگاه UST فیلیپین یکی دیگر از دانشگاه های برتر این کشور و بزرگترین دانشگاه کاتولیک جهان است که 42000 دانشجو دارد. دانشگاه UST در رتبه 701 جهان و 143 آسیا جای گرفته است.

یکی دیگر از دانشگاه های موردتوجه دارندگان ویزا، دانشگاه De La Salle است که در قلب منطقه  Manila قرار دارد. این دانشگاه در سال 1911 تاسیس شد و در حال حاضر با بیش از 20000 دانشجو به عنوان دویستمین دانشگاه برتر دنیا شناخته می شود. علاوه بر دانشگاه های نامبرده، دانشگاه های پزشکی فیلیپین مانند دانشگاه دولتی فیلیپین، دانشگاه ایست، دانشگاه فارایسترن، دانشگاه سنترو اسکولار، دانشکده پزشکی سیبو، دانشگاه ویزا یاس و انستیتو پزشکی سیبو نیز مورد توجه علاقمندان به رشته های پزشکی و دندانپزشکی قرار دارند. شایان ذکر است که پزشکی در فیلیپین در سه دوره MBBS، MD و MS برگزار می شود.  MBBS دوره پزشکی ابتدایی یا همان مقطع لیسانس است و دوره های MD و MS به ترتیب به عنوان فوق لیسانس و دکتری جراحی شناخته می شوند.

طبق آنچه گفته شد طبیعی است که مورد توجه علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور قرار بگیرد. در خر حال این افراد برای اخذ ویزای تحصیلی فیلیپین ابتدا باید از دانشگاه مدنظر خود پذیرش تحصیلی بگیرند؛ سپس از طریق سفارت فیلیپین برای دریافت ویزا اقدام کنند. اخذ ویزای تحصیلی می تواند مقدمه مهاجرت به فیلیپین و گرفتن اقامت دائم این کشور باشد. البته دریافت ویزا می تواند زمینه ورود به بازار کار برترین کشورهای دنیا نیز تلقی شود.

  • ویزای کار فیلیپین :

کلان شهرهای فیلیپین مانند مانیتوبا مقصد اصلی افرادی هستند که به قصد کار کردن به این کشور سفر می کنند. طبق قوانین دولت فیلیپین اگر بخواهید کمتر از 6 ماه در خاک این کشور فعالیت کنید باید نوع خاصی از اجازه نامه کاری را دریافت نمایید. اما چنانچه می خواهید بیش از 6 ماه در فیلیپین کار کنید باید هم ویزای کار فیلیپین و هم اجازه نامه ای تحت عنوان AEP را اخذ کنید. برای دریافت ویزای کار که ویزای (G)9 نیز نامیده می شود باید یک کارفرمای حقیقی یا حقوقی مقیم فیلیپین از شما حمایت کند. تحت این شرایط با ارائه مدارک لازم به سفارت فیلیپین می توانید برای اخذ ویزا اقدام نمایید.

در عین حال کارفرمای مورنظر نیز باید برای شما اجازه نامه AEP را اخذ کند. در واقع کارفرمای مذکور باید به اداره مهاجرت و کاریابی فیلیپین ثابت کند که بنگاه اقتصادی وی به یک نیروی کار جدید نیاز دارد اما از بین داوطلبین مقیم فیلیپین، هیچکس واجد شرایط نیست. بدین ترتیب اداره کاریابی با صدور اجازه نامه AEP، استخدام شما را مجاز اعلام می کند. شایان ذکر است تا وقتی که شما ویزای کار را دریافت نکرده باشید؛ اداره کاریابی از صدور اجازه نامه AEP خودداری می کند.


مدارک مورد نیاز برای ویزای فیلیپین

  • ارائه گذرنامه یا سند مسافرت با اعتبار بیشتر از 6 ماه
  • اثبات وضعیت مسافری با ارائه اسناد مربوط به سفر مثل بیلط های تایید شده رفت و برگشت
  • پر کردن فرم درخواست ویزا به طور کامل و بدون اشتباه یا خط خوردگی
  • 2 عدد عکس از گذرنامه
  • پرداخت هزینه های مربوط به درخواست ویزا
  • کارت اعتباری یا پول نقد همراه
  • اطلاعات مربوط به رزرو هتل و یا اقامتگاه دیگر

تعرفه ویزای فیلیپین

در پاسخ به سوال مطرح شده باید بگوییم که قیمت ویزا مستقیماً به نوع ویزا بستگی دارد. به عنوان مثال قیمت ویزای تحصیلی متفاوت از قیمت ویزای کار یا توریستی است. قیمت  نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین اگر می خواهید به فیلیپین سفر کنید و از قیمت  مطلع نیستید؛ ابتدا باید ببینید که به چه نوع ویزایی نیاز دارید؛ سپس می توانید با مراجعه به متخصصین مرتبط همچون پرواز نقره‌ای یا برقراری تماس با آنها از قیمت ویزا مطلع شوید.


شماره تماس جهت درخواست ویزای فیلیپین

02634100



پرسش و پاسخ درباره ویزای فیلیپین


، پرسش‌های خود در درباره ویزای فیلیپین را ثبت کنید



پرسش‌های متداول درباره ویزای فیلیپین


پرسش ؟ با سلام من برادرم اقامت استرالیا داره و محل کارش در مانیلا هست. آیا میتونم با دعوتنامه برای ویزای توریستی اقدام کنم؟
پاسخ سلام بله مشکلی ندارید میتونید اقدام کنید.

پرسش ؟ مدت اعتبار ویزای فیلیپین چقدر است؟
پاسخ سلام ویزای فیلیپین سه ماه اعتبار دارد و شما میتونید ۳۰ روز در این سه ماه در فیلیپین اقامت داشته باشید.

پرسش ؟ آیا آژانس شما میتونه ویزای شش ماهه فیلیپین از سفارت اخذ کند؟
پاسخ سلام برای صدور ویزای شش ماهه فیلیپین ، مسافر نیازمند دریافت دعوتنامه از فیلیپین می‌باشد.



فیلیپین

فیلیپین (با نام رسمی جمهوری فیلیپین: Republika ng Pinipinas) کشوری آسیایی است که در جنوب شرقی آسیا و در غرب اقیانوس آرام و بین دریای جنوبی چین قرارگرفته و متشکل از ۷۱۰۷ جزیره می‌باشد که به صورت کلی به سه بخش جغرافیایی تقسیم شده که از شمال به جنوب عبارت می‌باشد از لوزون ، ویسایا و میندانائو. فیلیپین از سدهِ ۱۶ تا ۲۰ مستعمره اسپانیا و در نیمه اول سده بیستم مستعمره آمریکا بود. مانیل پایتخت کشور فیلیپین در طی سال‌های گذشته پیشرفت زیادی داشته‌است. این شهر حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد و هنوز یکی از ارزانترین شهرهای دنیاست. 

آتشفشان مایون - آتشفشان مایون بیشتر از ۲۴۰۰ متر بالاتر از سطح دریا در استان آلبای در جزیره‌ لوزون واقع شده است. این آتشفشان به خاطر ظاهر کاملاً متقارن مخروطی شکل خود توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. بازدیدکنندگان می‌توانند از تفریحات بسیاری مثل اردو زدن، کوهنوردی، کوه‌پیمایی، تماشای پرندگان و عکاسی در نزدیکی مایون لذت ببرند. ویرانه‌های کاگساوا نقطه‌ای خوش‌منظره است که زیبایی و عظمت این آتشفشان را به نمایش می‌گذارد و بیننده را به تحسین وا می‌دارد.
شالیزارهای پلکانی باتاد - تماشای شالیزارهای پلکانی باتاد در بانائو به هنگام غروب خورشید یکی از به‌یادماندنی‌ترین تجربه‌ها خواهد بود. تماشای این جاذبه‌ی بی‌همتا برای همه، به‌ویژه عکاسان منظره توصیه می‌شود که علاقه‌مند به گرفتن عکس‌های تحسین‌برانگیز و ماندگار از کشتزارهای فیلیپین هستند. برخی از این پلکان‌ها بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت دارند و بدون هیچ ابزار مدرنی توسط قبیله‌ی ایفوگائو در دامنه‌ی کوه تراشیده شده و کشتزارهای عمودی را در منطقه‌ای ناهموار به وجود آورده‌اند. این پلکان‌ها یک نوع سیستم کشاورزی در این سرزمین محسوب می‌شوند. کشاورزان در این زمین‌ها معمولاً برنج و سبزیجات می‌کارند.
جزیره بوراکای - تعداد سواحل بکر و زیبا در فیلیپین اندک نیست اما اگر به دنبال ساحلی پرجنب‌وجوش هستید، سری به ساحل سفید بوراکای بزنید. بوراکای پرازدحام‌ترین ساحل جزیره است، بااین‌حال فرصت‌های بی‌شماری برای قایق‌سواری و ورزش‌های آبی دیگر در اختیار شما قرار می‌دهد.
دهکده دونسول - دهکده‌ ماهیگیری آرام و زیبایی به نام دونسول با سواحلی بکر و دست‌نخورده، آبشارهایی چشمگیر، غارهایی کشف نشده در استان سورسوگون قرار گرفته است. این دهکده بهترین مکان در فیلیپین برای دیدن وال کوسه‌ها است. این موجودات غول‌پیکر اقیانوس را می‌توان در بین ماه نوامبر تا ژوئن رویت کرد اما تعداد آن‌ها در بین ماه فوریه تا مه به اوج خود می‌رسد.



© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به از کرج می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ