Loading ..
صفحه اول ویزای عمان

ویزای عمان

شرایط اخذ ویزای عمان

آیا سفر به عمان ویزا می‌خواهد؟

اگر قصد یک سفر توریستی کوتاه به عمان رادارید باید بدانید که سفر به عمان بدون ویزا ممکن است. البته اگر نخواهید بیش از 10 روز در این کشور را اقامت داشته باشید!!!
اگر سفر شما به عمان بیشتر از 10 روز باشد، ملزم به دریافت ویزای توریستی عمان خواهید بود. برای درخواست این ویزا باید از سوی یک آژانس هواپیمایی و یا کارگزار اقدام کنید، چرا که چک ضمانت بازگشت و درخواست ویزای عمان با سربرگ آژانس هواپیمایی از مدارک اخذ ویزای این کشور می‌باشد. به درخواست ویزای عمان برای ایرانیان در حدود ۳ روز کاری پاسخ داده می‌شود و این ویزا برای مدت زمان ۹۰ روز معتبر است. در نظر داشته باشید که برای دریافت ویزای عمان نیازی به تعیین وقت سفارت و انگشت نگاری ندارید.

حمایت مالی ویزا برای عمان چیست؟

دانشجویان، افراد بیکار یا بازنشسته که قادر به تأمین هزینه های سفر خود نیستند، باید یک حامی مالی معرفی نمایند که تمام هزینه ها را بر عهده خواهد داشت. حامی مالی باید نامه ای رسمی جهت اعلام " قبول مسئولیت بازدیدکننده در تمام طول سفر" ارائه دهد. همچنین، او باید در نامه خود، به نسبت خود با بازدید کننده اشاره کند زیرا فقط اقوام درجه یک می توانند حامی مالی فرد متقاضی باشند. 

قوانین ویزای عمان :

فرزندان پدر عمانی می توانند در بدو تولد تابعیت عمانی را دریافت کنند. عمان تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی شناسد؛ بنابراین به دارندگان گذرنامه دوگانه توصیه می شود که با گذرنامه عمانی خود به عمان سفر کنند. لطفاً به خاطر داشته باشید که شرایط ورود ممکن است بر اساس تصمیم مقامات تغییر کند و توصیه می شود قبل از عزیمت اطلاعات جامعی از نمایندگی های دیپلماتیک محلی در کشور محل اقامت خود داشته باشید.


انواع ویزای عمان

  • ویزای توریستی عمان :

ویزای توریستی به متقاضیانی داده می شود که برای مقاصد گردشگری از عمان دیدن می کنند.

  • ویزای کار عمان :

ویزای کار برای کارمندی صادر می شود که توسط شرکت عمان تعیین یا حمایت می شود. این ویزا به متقاضی اجازه می دهد در عمان مانده و در شرکت کار کند.

  • ویزای پیوستن به خانواده و اقامت خانوادگی :

در این ویزا  متقاضی باید گواهی ازدواج ارائه دهد.این ویزا برای متقاضیانی است که همسران آنها شهروند عمان اند.

  • ویزای اقامت دانشجویی :

ویزای اقامت دانشجویی برای دانشجویانی است که برای تحصیل به عمان می روند. این ویزا به متقاضی اجازه می دهد 2 تا 3 سال در عمان بماند.

  • ویزای اقامت سرمایه گذار یا ویزای تجاری عمان :

ویزای اقامت سرمایه گذار برای سرمایه گذارانی است که علاقمند هستند یا می خواهند وجوه خود را در عمان سرمایه گذاری کنند. فرد سرمایه گذار می تواند شش ماه در عمان بماند.

  • ویزای اکسپرس :

ویزای اکسپرس ویزایی است که به یک فرد خارجی برای تجارت، جشنواره و سایر اهداف اعطا می شود. ساکن عمان باید از خارجی حمایت کند. ویزا تنها به شرطی صادر می شود که ساکن عمان مسئولیت خارجی را بر عهده بگیرد. این ویزا به افراد خارجی اجازه می دهد تا سه هفته در عمان بمانند.

  • ویزای بازدید از دوستان یا بستگان :

این ویزا همچنین به ساکنین عمان اعطا می شود که می خواهند از دوست یا بستگان خود حمایت مالی کنند.

  • ویزای بازدید رسمی :

این ویزا به درخواست یک سازمان عمانی به خارجی ها اعطا می شود. 

  • ویزای هنرمندان :

ساکن عمان از هنرمندانی که برای اجرای مراسم در عمان به عمان سفر می کنند، حمایت می کند.

  • ویزای رانندگان کامیون :

ویزای راننده کامیون به رانندگان کامیونی داده می شود که از عمان برای انجام معاملات عبور می کنند.

  • ویزای علمی :

ویزای علمی به متقاضیانی داده می شود که به منظور تحقیق از عمان دیدن می کنند.

  • مسافر و خدمه کشتی :

ویزای مسافر و خدمه کشتی ویزایی است که به مسافری داده می شود که برای رسیدن به مقصد نهایی خود باید در عمان توقف کند. این ویزا به افرادی که مایل به اقامت در عمان برای امور تجاری، گردشگری یا پزشکی هستند تعلق نمی گیرد. اعتبار این ویزا کمتر از 24 ساعت است.

ویزای هنگام ورود یا VOA چیست؟

ویزای هنگام ورود به VOA نیز معروف است. ویزای هنگام ورود، ویزایی است که پس از رسیدن متقاضی به مقصد برای متقاضی صادر می شود. در این صورت، نیازی به صدور ویزای شما از قبل نیست. ویزا هنگام ورود ممکن است یک فرایند آسان به نظر برسد، اما گاهی اوقات می تواند یک پروسه طولانی باشد. از آنجا که مردم بیشتر از VOA استفاده می کنند، امکان دارد مجبور باشید در صف برای مدتی منتظر بمانید.

مدت اقامت در عمان با ویزای توریستی :

ویزای عمان به عنوان ویزای یک بار ورود در دسترس بوده و به دارنده اجازه می دهد 30 یا 28 روز اقامت داشته باشد. ویزای یک بار ورودی که اجازه اقامت تا 90 روز را می دهد، فقط برای شهروندان نیوزلند در دسترس است. همچنین یک نوع ویزای عمان چند ورودی وجود دارد که به دارنده اجازه می دهد تا در یک دوره یک ساله، به ازای هر ورود، در عمان 30 روز اقامت داشته باشد.

متقاضی هنگام تکمیل فرم ویزای عمان باید یکی از ویزا های زیر را انتخاب کند:

  • نوع تک ورودی ، برای اقامت حداکثر30 روز معتبر است.

  • نوع چند ورودی اجازه می دهد تا در هر ورودی در یک دوره یک ساله ، در عمان 30 روز اقامت داشته باشید.

  • نوع تک ورودی برای ساکنان کشورهای شورای همکاری خلیج (GCC) ، برای اقامت حداکثر 28 روز معتبر است.


مراحل درخواست ویزای عمان

 


مدارک مورد نیاز برای ویزای عمان

  • گذرنامه باید شش ماه اعتبار داشته باشد و باید دارای یک صفحه خالی باشد تا ویزای مهر شده در آن الصاق شود. پاسپورت باید در شرایط خوبی باشد.
  • متقاضی باید یک نسخه از صفحه تأیید فرم درخواست را با تاریخ و امضای متقاضی یا نسخه ای از ویزای عمان ارسال کند.
  • متقاضی باید دو عکس اندازه گذرنامه اخیر ارائه دهد که باید قابل مشاهده و یکسان با عکس موجود در گذرنامه باشد.
  • متقاضی باید کپی بلیط رزرو پرواز و بلیط رزرو هتل خود را ارائه دهد.
  • متقاضی باید صورت حساب بانکی اخیر خود را ارائه دهد.
  • متقاضی باید مشخصات حامی را در فرم درخواست پر کرده باشد.
  • گواهی تناسب اندام پزشکی

تعرفه ویزای عمان

در صورتی که مایل باشید کمتر از ۱۰ روز در عمان اقامت داشته باشید، نیازی به اخذ ویزا و پرداخت هزینه ندارید. اما برای اقامت بیش از 10 روز، هزینه ویزای توریستی 30 روزه عمان ویزالند 1 میلیون 900 هزار تومان است.


پیگیری جواب

ویزای عمان تنها پس از تکمیل فرم درخواست با جزئیات مناسب و پرداخت کامل، پردازش می شود. زمان پردازش بستگی به فوریت ویزا دارد. توصیه می شود یک ماه قبل از تاریخ سفر برای ویزا اقدام کنید تا سفر شما را به تأخیر نیندازد یا لغو نکند.

فرم درخواست ارزیابی ویزای عمان



تورهای نمایشگاهی

تورهای نمایشگاهی عمان لحظه آخری با بهترین قیمت



پرسش و پاسخ درباره ویزای عمان


، پرسش‌های خود در درباره ویزای عمان را ثبت کنید



پرسش‌های متداول درباره ویزای عمان


پرسش ؟ در صورت ریجکتی ویزا ، هزینه عودت میشه؟
پاسخ خیر، هزینه ویزای توریستی عمان در صورت ریجکت قابل برگشت نیست.

پرسش ؟ من مخیوام دو ماه دیگه برم عمان کی باید اقدام کنم برای ویزا؟
پاسخ در صورتی که مشکلی برای صدور ویزا نداشته باشید ، ویزای شما حداکثر تا 7 روز بعد از ارسال مدارک و واریز هزینه ، صادر می‌شود. اما بهتر است 2 تا 3 هفته قبل از سفر برای دریافت ویزا اقدام کنید تا در صورت بروز مشکل فرصت کافی برای برطرف کردن آن داشته باشید.

پرسش ؟ ویزای من یک ماهه بوده و تمدید کردم میخاستم بدونم برای بار سوم میشه تمدیدش کرد؟
پاسخ سلام متاسفانه تنها یک بار امکان تمدید ویزای عمان وجود دارد

پرسش ؟ سلام ببخشید ویزای دوماه هم میشه گرفت یا نه؟
پاسخ سلام در حال حاضر تنها ویزای 10 روزه و 30 روزه عمان اخذ می شود.

پرسش ؟ سلام میخواستم بدونم برای گرفتن ویزای توریستی حتما واچر هتل لازم است و اینکه حتما باید سفر از طریق هوایی باشه؟
پاسخ سلام برای دریافت ویزا نیازی به رزرو بلیط و هتل نمی باشد و امکان سفر با این نوع ویزای عمان به صورت هوایی و دریایی وجود دارد .



عمان

سلطان‌نشین عُمان (به عربی: سلطنة عمان) کشوری پادشاهی در خاور شبه جزیره عربستان است. پایتخت این کشور شهر مسقط است. عمان از خاور به دریای عرب و از شمال به دریای عمان منتهی می‌شود. این کشور از جنوب با یمن و از باختر با عربستان سعودی و امارت متحده عربی همسایه است. عمان همچنین دارای مرز دریایی با ایران است. این کشور دارای دو برون‌بوم است. بخش کوچکی از عمان در قسمت جنوبی تنگه هرمز قرار دارد که مسندم نام دارد. این بخش از سرزمین اصلی جدا افتاده‌است. برون بوم دیگر مدحاء نام دارد که توسط امارات متحده عربی احاطه شده‌است. همانند سایر کشورهای عربی خلیج فارس منبع اصلی درآمد کشور ، نفت است. هر چند نسبت به همسایگان ، این کشور تولیدکننده متوسطی است. کشاورزی و ماهی‌گیری نیز دو منبع مهم درآمد در عمان هستند. منبع جایگزین دیگر گردشگری است.

شهر مسقط - برای اینکه چکیده‌ای کامل و مطلوب از جاذبه های دیدنی عمان را تجربه نمایید؛ بهترین گزینه شهر مسقط است. مسقط پایتخت عمان و شهر قلعه‌ها و مساجد، شهر گنبدها و خانه‌های خاص شرقی است. مسقط حال و هوایی اصیل و حیرت‌انگیز دارد و در هیچ شهری نمی‌توان چنین احساسی را تجربه کرد. معماری باشکوه و اصیل این شهر و برخورداری از فضایی آرامش‌بخش و دلپذیر، یکی از مشخصه‌های اصلی این شهر است. 

جزیره مصیره - مصیره بزرگترین جزیره ی عمان است که در شرق این کشور و دریای عرب واقع شده است. این جزیره‌ی بکر و اسرار آمیز یکی از ارزشمندترین زیست‌بوم‌های آبی جهان و البته یکی از زیباترین جاذبه‌ های دیدنی عمان است. هوای پاک و مطبوع، سواحل آفتابی و آرام، آب‌های شفاف و به شکل خیره‌کننده‌ای آبی؛ مصیره را به بهشتی زمینی تبدیل کرده است.

صلاله - صلاله یکی از زیباترین شهرهای خاورمیانه و به نوعی بهشت گمشده‌ی این منطقه است. بزرگترین شهر و مرکز استان جنوبی عمان، دنیایی پر از رنگ با تنوعی خیره کننده از تنوع اقلیمی است. می‌توان ادعا کرد صلاله زیباترین جاذبه های دیدنی عمان را در خود دارد. کوهستان‌های خشک شمالی، نواحی ساحلی شرق و خطه‌ی سرسبز و چشم‌نواز جنوب، این منطقه را بحق شایسته‌ی عنوان بهشت گمشده ساخته است. این شهر بدلیل اهمیت تاریخی خود و قصرهای به یادگار مانده از خاندان سلطان قابوس، اهمیت ویژه‌ای در کشور عمان دارد.



© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به از کرج می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ