Loading ..
صفحه اول ویزای بلاروس

ویزای بلاروس

شرایط اخذ ویزای بلاروس

برای سفر گردشگری به بلاروس و بازدید از کلیسای کلوزشکا و قلعه قهرمانان ، گرفتن ویزای توریستی بلاروس حیاتی‌ست. قبل از اقدام برای روادید این کشور که به روسیه سفید هم مشهور است، ممکن است سوالاتی داشته باشید؛ ویزای بلاروس چقدر برای صدور زمان می‌برد؟ اقامت و اعتبار این روادید چند روز است؟ گرفتن این ویزا فرایند راحتی دارد؟ آیا می‌توان تمام مراحل صدور را به یک کارگزار یا آژانس مسافرتی مطمئن سپرد؟ برای دانستن پاسخ این سوالات در ادامه مطلب همراه ما باشید.

قوانین اخذ روادید کشور بلاروس :

برای دریافت ویزای توریستی بلاروس به مواردی که در مقاله بالا اشاره کردیم مراجعه و کاملا ان را مطالعه کنین و پس از مطالعه ان برای خرید بلیط و مراجه به سفارت برای اخذ ویزا اقدا نمایید.

میتوانیم این ضمانت را به شما بدهیم که با تهیه بلیط هواپیمای کشور بلا روس و بازدید از این کشور کاملا ارزش گذاشتن وقت و هزینه را دارد و خاطرات خوبی را برای شما از این سفر به جا خواهد گذاشت.

سوالات کاربران درباره ویزای بلاروس :

1- آیا روادید توریستی بلاروس قابل تمدید است؟
خیر، روادید توریستی بلاروس به صورت عادی قابل تمدید نیست، مگر در مواردی خاص و اضطراری

2- آیا حضور در سفارت الزامی‌ست؟
در صورت اقدام از طرف ویزاکار، نیازی به حضور فیزیکی شما در سفارت بلاروس نیست.

3- آیا داشتن دعوت‌نامه الزامی‌ست؟
بله، دعوت‌نامه باید از طرف شهروند بلاروسی برای شما صادر شده باشد. در صورتی که دعوت‌نامه ندارید، بعضی آژانس‌های مسافرتی برای‌تان دعوت‌نامه می‌گیرند.

4- این نوع ویزا برای چه اهدافی صادر می‌شود؟
روادید توریستی بلاروس فقط برای اهداف گردشگری صادر می‌شود. بنابراین متقاضی با داشتن این نوع روادید حق کار یا تحصیل ندارد.

5- در صورت ریجکتی، هزینه پرداخت شده قابل بازگشت است؟
خیر، مبلغ دریافتی برای بررسی درخواست متقاضی گرفته می‌شود و قابل بازگشت نیست.


انواع ویزای بلاروس

جمهوری بلاروس انواع ویزا‌ها را در سال ۲۰۲۱ به شرح زیر دسته بندی می نماید:

  • ویزای ترانزیت که این ویزا تا یک سال اعتبار دارد.
  • ویزای کوتاه مدت که این ویزا به مدت ۹۰ روز یا ۳ ناه اعتبار دارد.
  • ویزای بلند مدت که این نوع ویزا هم مانند ویزای ترانزیت به مدت یک سال اعتبار دارد.

تعداد ورودی هر یک از ویزاها می تواند تک گانه، دوگانه و یا چندگانه باشند. متقاضیان دریافت ویزای نوع ۲ و یا ۳ بلاروس با در نظر داشتن اقامتشان در این کشور باید تمکن مالی مورد نیاز را ارائه نمایند. در کشور مذکور میانگین هزینه های زندگی در طول یک ماه را حدود ۴۰۰ دلار امریکا پیش بینی کرده اند. که البته کسانی که برای دریافت ویزای نو ۳ اقدام کرده اند در صورت یافتن شغلی در این کشور به راحتی میتوانند ان را تامین کنند.

  • ویزای یک یا چند بار ورود بلاروس

در ویزای تک‌گانه امکان یک بار ورود، اقامت تا تاریخ پایان ویزا و خارج شدن از ان کشور اختصاص داده شده است.

ورودی ویزای دوگانه همانطور که از نام این نوع ویزا مشخص است به دو بار ورود و اقامت و خارج شدن از جمهوری بلاروس اختصاص داده شده است. در نظر داشته باشید که اقامت شما به تعداد روزهای ثبت شده در ویزا بستگی دارد نه بیشتر. که به مدت ۹۰ روز میباشد‌.

ویزای چند گانه به ورود و اقامت و خروج بیشتر از دوبار به این کشور اختصاص داده شده است.

  • وظایف ماموران مهاجرتی صدور ویزا در بلاروس

در سفارت بلاروس مامور صدور ویزا می تواند تعداد ورودی ویزا که همان تک گانه ، دو‌گانه و یا چند گانه می باشد را تعیین کند. همچنین می تواند اعتبار ویزا را بنا به صلاح دید خود کاهش یا افزایش دهد. ماموران سفارت‌خانه هیچ وظیفه‌ای در قبال توضیح دلایل مردود شدن ویزای شما ندارند.

در نظر داشته باشید که در هنگام رد درخواست ویزا هزینه های پرداختی به سفارت باز گردانده نمی شود. ورودی های ویزا نمی تواند تک نفره و یا حتی گروهی صادر شود. از نوع ویزاهای ذکر شده برای بازدید از کشور زیبای بلاروس با هدف گردشگری باید ویزای گردشگری شماره ۳ را انتخاب کنید.

این ویزا به مدت ۳ ماه اعتبار دارد که اجازه اقامت در کشور بلاروس ۳۰ روزه می باشد. لازم به ذکر است، افرادی که دارای پاسپورت دیپلماتیکی هستند برای ورود و بازدید از کشور بلاروس نیاز به ویزا ندارند. این قانون مختص به شهروندان ایرانی و تعدادی از کشورها میباشد.

  • ویزای ترانزیت بلاروس

ویزای ترانزیت برای ان دسته از عزیزانی صادر میگردد که فقط قصد عبور از این کشور و ادامه اقامت در کشور دیگری را دارند.  این توقف برای این عزیزان در این کشو به مدت چند ساعت و یا نهایتا برای یک روز میانجامد اما در نهایت مسافر میبایست راس تاریخ و یا زمان اعلام شده از طرف مامورین مخصوص بلاروس خاک کشور بلا روس را ترک کند. برای اخد این گونه ویزا باید ویزایی که در پاسپورت مسافر درج شده را نیز ارائه کند.


مدارک مورد نیاز برای ویزای بلاروس

  • یک نسخه فرم تکمیل شده درخواست ویزای بلاروس به زبان فارسی ، انگلیسی و یا روسی.
  • یک قطعه عکس رنگی که با پشت زمینه ابی یا سفید که در طول ۶ ماهه گذشته گرفته شده باشد باید ۳.۵ × ۴.۵ باشد.
  • اصل گذر نامه و یک برگ کپی از ان.
  • اخذ بیمه مسافرتی که نامه بیمه خارجی و ذکر محل استقرار ان و تلفن تماس شرکت بیمه خارجی.
  • قبض پرداخت شده عوارض صدور ویزا.
  • واریز مبلغ مورد نیاز برای اخذ ویزا.
  • خرید بلیط هواپیما به کشور بلاروس و نحوه دریافت ویزا.

مدارک برای اخذ ویزای ترانزیت بلاروس :

  • ارائه فرم درخواست ویزا به سفارت بلاروس.
  • یک قطعه عکس 3*4 با زمینه رنگ سفید و یا ابی تمام رخ و بدون روتوش
  • بلیط رفت و برگشت به مبدا مسافر.
  • اخذ ویزای تحصیلی بلاروس
  • شما برای تحصیل در کشور بلاروس همانند کشور های دیگر نیاز به اخذ ویزای تحصیلی این کشور را دارید.

قبل از این که برای اخذ ویزا از این کشور اقدام کنید باید تاییدیه و یا دعوت نامه موسسه و یا دانشگاهی که در ان قصد ادامه تحصیل را دارید دارا باشید تا از طریق ان و تاییدیه ها برای اخذ ویزا اقدام نمایید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی بلاروس :

  • اصل گذر نامه و یک نسخه کپی ان با حداقل 6 ماه اعتبار.
  • نامه و یا تاییدیه دعوت نامه از موسسه یا دانشگاهی که قصد ادامه تحصیل در ان مرکز را دارید.
  • اصل کارت ملی و شناسنامه همراه با یک نسخه کپی از هریک از این مدارک
  • اراده آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات.
  • عکس 3*4 با زمینه ابی یا سفید بدون روتوش.
  • تکمیل برگه درخواست ویزا و اطلاعات شخصی فرد متقاضی که به صورت واضح و خوانا نوشته شده باشد.
  • ارائه مدارکی که صحت و سلامتی فرد متقاضی را برساند.

متقاضیان عزیز توجه داشته باشید که تمامی مدارک فوق باید به زبان انگلیسی و یا روسی ترجمه شده باشد. و در ادامه در نظر داشته باشید که سفارت بلاروس در تهران در روزهای جمعه ، شنبه و چهار شنبه تعطیل میباشد.


فرم درخواست ارزیابی ویزای بلاروس



تورهای نمایشگاهی

تورهای نمایشگاهی بلاروس لحظه آخری با بهترین قیمت



پرسش و پاسخ درباره ویزای بلاروس


، پرسش‌های خود در درباره ویزای بلاروس را ثبت کنید



پرسش‌های متداول درباره ویزای بلاروس


پرسش ؟ مشاوران بخش ویزا در طول روند دریافت ویزا ، برخورد و ارتباط شان با مسافران فوق العاده است. به خصوص سرکار خانم کمپانی.
پاسخ ممنون از نظر شما



بلاروس

بلاروس کشوری دور از دریا و در اروپای شرقی واقع شده است. پایتخت آن شهر مینسک است و شهرهای مهم دیگر آن برست، گرودنو، گومل، موگلیف و ویتبسک هستند، کشورهای اروپای شرقی زیبا با فرهنگ غنی و تاریخ جالبی هستند. داشتن مرز مشترک با روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی و لتونی، جاذبه های توریستی در بلاروس را بسیار متنوع کرده است. بیش از 100،000 گردشگر هر ساله از این کشور دیدن می کنند، در بلاروس چیزهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.
دریاچه ای براسلاو - اگر می خواهید چیزی که از یک یخچال سنتی به جا مانده را کشف کنید و ببینید، پس گذری از منطقه دریاچه ای براسلاو داشته باشید و مطمئنا این منطقه جاییست که نباید دیدنش را از دست بدهید. یکی از جاذبه های دیدنی بلاروس که تقریبا ۳۰۰ دریاچه در این منطقه وجود دارد که این مجموعه به دلیل آب منحصر به فردشان به نام “گردنبند آبی”(blue necklace) بلاروس شهرت دارند. این منطقه دریچه ای هم چنین ناحیه های ناهموار زیادی مانند «بیز» و «کلیفز» را در خود جای داده است. علاوه بر گشت و گذار و صخره نوردی، تماشای پرندگان نیز یک سرگرمی مشترک این منطقه محسوب می شود.
قلعه میر - قلعه میر در قرن شانزدهم میلادی با سبک معماری باراکو، گاسیک و رنسانس ساخته شد. در لیست اسامی یونسکو نام این قلعه (قلعه میر) نیز مشاهده می‌شود. از خصیصه‌های این بنا دیوار دور تا دور این قلعه است که از سنگ‌های محکم و راسخ ساخته‌اند. قلعه میر پنج برج دیده‌بانی دارد و تک تک بناهای ساخته شده در این قلعه تاریخی پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشته‌اند. بهتر است وقتی به دیدن قلعه میر می‌روید همراهتان یک مترجم زبان داشته و یا به زبان روسی تسلط داشته باشید تا بتوانید از گذشته‌ی تاریخی جالب این بنا آگاه شوید.
دریای مینسک - دریای مینسک در قسمت شمالی پایتخت بلاروس یعنی مینسک قرار دارد و به طرز واقعی و هنرمندانه ای یک مخزن و سد به وجود آورده است که بین محلی ها و هم چنین توریست ها معروف است؛ به خصوص در تابستان بلاروس.



© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به از کرج می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ