Loading ..
صفحه اول ویزای ژاپن

ویزای ژاپن

شرایط اخذ ویزای ژاپن

ویزای ژاپن به‌علت تکنولوژی پیشرفته، رفاه، جاذبه‌های گردشگری و فرصت‌های شغلی فراوانی که در این کشور دارد ارزشمند بسیار ارزشمند است. مهاجران زیادی از نقاط دور و نزدیک می‌خواهند به این کشور مدرن و باستانی سفر کنند. بسیاری از این افراد می‌خواهند خانه جدیدی در این کشور داشته باشند؛ البته ژاپن یکی از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است. به‌طور خلاصه ژاپن کشوری سنتی و مدرن است. سرزمینی با فرهنگ و تاریخ غنی و پیشرفته در فناوری که باعث شده ایرانیان بسیاری خواستار اخذ ویزای ژاپن شوند. در ادامه به انواع ویزای ژاپن و شرایط ویزای ژاپن اشاره می‌کنیم.


انواع ویزای ژاپن

ویزای کوتاه مدت ژاپن :

ویزای کوتاه مدت با توجه به هدف از سفر به انواع ویزای توریستی، ویزای تجاری، ویزای دیدار از دوستان، ویزای دیدار از اقوام و ویزای شرکت در کنفرانس و مسابقات ورزشی تقسیم می شود. در بخش های بعدی به صورت مجزا به هریک از انواع ویزای کوتاه مدت می پردازیم.

ویزای توریستی ژاپن :

ژاپن، کشوری کهن و مملو از جاذبه های تاریخی و در عین حال کشوری مدرن و سرشار از جاذبه های امروزی است. علاوه بر اینها، مجمع الجزایر ژاپن نیز خالق طبیعتی زیبا و کشوری چهار فصل هستند. بنابراین اصلا عجیب نیست که ویزای توریستی در ردیف ویزهای توریستی پرطرفدار قرار بگیرد. ویزای توریستی برای افرادی صادر می شود که برای بازدید و تفریح به این کشور سفر می کنند.

ویزای تجاری ژاپن :

مرجع صدور ویزای تجاری سفارت این کشور است. برای دریافت ویزای تجاری باید با ارائه مدارک لازم، سفارت را متقاعد کنید که شما به عنوان نماینده یک شرکت ایرانی ملزم به سفر به ژاپن هستید. از بین مدارک لازم برای دریافت ویزای تجاری می توانیم به:

  • نامه ماموریت شما از طرف شرکت ایرانی
  • نامه ای که ضرورت سفر شما به ژاپن را نشان دهد
  • تاریخ سفر شما
  • نحوه تامین هزینه های سفر
  • مدارک ثبت شرکت ایرانی
  • پرینت گردش حساب شرکت در سه ماه اخیر
  • مدارکی دال بر وجود ارتباط تجاری بین شرکت شما و شرکت ژاپنی موردنظر
  • ارائه ضمانت نامه از طرف شرکت ایرانی (برای تامین هزینه ها و بازگشت شما از ژاپن)
  • ارائه ضمانت نامه از طرف شرکت ژاپنی (مانند مدارک ثبتی) و... اشاره کنیم.
  • دقت داشته باشید که ارائه ترجمه انگلیسی مدارک ثبت شرکت نیز الزامی است.

ویزای دیدار از دوستان :

اگر یکی از دوستان شما مقیم این کشور است می توانید برای سفر از ویزای کوتاه مدت دیدار از دوستان استفاده کنید. برای اخذ ویزای دیدار از دوستان ژاپن به مدارک مختلفی اعم از :

  • مدارک شناسایی
  • گواهی شغلی
  • گواهی اشتغال به تحصیل (اگر دانشجو یا دانش آموز هستید)
  • ضمانت نامه (برای اینکه نشان دهید توانایی پرداخت هزینه های سفر را دارید به کشور باز خواهید گشت و در طول مدت اقامتتان قوانین ژاپن را رعایت خواهید کرد)
  • پرینت حساب بانکی در سه ماه گذشته
  • مدارک شناسایی فرد مقیم ژاپن
  • کارت اقامت فرد مقیم ژاپن
  • گواهی که نشان دهد فرد مقیم ژاپن مالیات پرداخت کرده است و پرینت حساب بانکی وی نیاز دارید.

ویزای شرکت در رقابت های ورزشی :

لازمه شرکت در رویدادهای ورزشی در ژاپن اخذ ویزای شرکت در رقابت های ورزشی است. برای اخذ این نوع ویزا باید نامه ماموریت خود از طرف فدراسیون ایران، ضمانت نامه از طرف سفارت ایران (برای اثبات تقبل هزینه های سفر، بازگشت شما به ایران و رعایت قوانین دولت ژاپن در طول مدت اقامتتان)، پرینت حساب بانک خود در صورتی که هزینه های سفر بر عهده خود شماست و گواهی اشتغال به کار خود را ارئه دهید. شایان ذکر است که تمامی مدارک باید به صورت رسمی ترجمه شده باشند.

اعتبار ویزای کوتاه مدت ژاپن :

همانطور که گفتیم به طور کلی در دو نوع کوتاه مدت و بلند مدت صادر می شود. با انواع ویزای کوتاه مدت آشنا شدیم. اما در مورد مدت اعتبار این نوع باید بگوییم که ویزای کوتاه مدت به مدت سه ماه اعتبار دارد. ضمناً چنانچه سفارت از صدور ویزا برای شما جلوگیری کند؛ برای ارائه درخواست مجدد باید شش ماه صبر کنید؛ سپس مجدداً درخواست خود مبنی بر اخذ آن را ارائه دید.

طبق آنچه گفته شد اگر به ویزایی با اعتباری بیش از سه ماه نیاز دارید باید برای اخذ ویزای بلند مدت اقدام کنید. در ادامه با انواع ویزای بلند مدت آشنا می شویم.

انواع ویزای بلندمدت :
ویزای بلندمدت ژاپن نیز مانند ویزای کوتاه مدت در انواع متفاوتی صادر می شود. در بین ویزاهای بلندمدت ژاپن دو نوع کاری و تحصیلی متقاضیان نسبتاً زیادی دارند که در ادامه به این موارد می پردازیم.

  • ویزای کار ژاپن :

با توجه به اینکه ژاپن کشوری مدرن و پیشرفته است؛ ویزای کار این کشور متقاضیان زیادی دارد. برای اخذ آن ژاپن راه های متفاوتی وجود دارد. اگر شما از طرف یک کارفرمای مقیم ژاپن دارای دعوت نامه کاری باشید می توانید برای اخذ ویزای کاری 3 ساله ژاپن اقدام کنید. بعد از اتمام اعتبار ویزا می توانید برای تمدید آن به مدت سه سال دیگر اقدام کنید.

نوع دیگری از ویزا که پنج ساله است به افراد ماهر با تخصص و تحصیلات مرتبط تعلق می گیرد. اگر امتیازات لازم برای اخذ این نوع ویزا را داشته باشید؛ سفارت برای شما یک ویزای پنج ساله صادر خواهد کرد. با اخذ این نوع از ویزای ژاپن می توانید والدین، همسر و فرزندان خود را نیز به ژاپن بروید. ضمناً بعد از پنج سال کار و پرداخت به موقع مالیات می توانید اقامت دائم ژاپن را بگیرید.

علاوه بر این اگر همسر شما تبعه ژاپن باشد هم می توانید به بازار کار ژاپن دسترسی پیدا کنید یا چنانچه یک کودک ژاپنی تحت سرپرستی شما باشد باز هم می توانید برای پیدا کردن کار در ژاپن امیدوار باشید. ضمناً اگر یکی از اقوام درجه یک شما مقیم ژاپن باشد؛ شما نیز از شانس بالایی برای دسترسی به بازار کار ژاپن برخوردار خواهید شد.

جدای از موارد گفته شده دولت ژاپن نوع دیگری از ویزای کار را صادر می کند که سه ماهه است. به موجب دریافت این نوع می توانید به مدت سه ماه در این کشور کار کنید اما بعد از اتمام اعتبار ویزا باید به کشور محل اقامت خود برگشته و مجدداً برای درخواست ویزا اقدام کنید ولی اگر کارفرمای ژاپنی خواستار شما باشد ممکن است بتواندی در خود ژاپن نیز مجددآ ویزا بگیرید. این قوانین برای اتباع کشورهای کانادا، انگلیس، آلمان، دانمارک، فرانسه، استرالیا، کره جنوبی، تایوان، هنگ کنگ و نیوزلند راحتتر هستند.

  • ویزای تحصیلی ژاپن :

یکی دیگر از انواع ویزای طولانی مدت ژاپن، ویزای تحصیلی این کشور است. سطح علمی بالای ژاپن، این کشور را به مقصد مناسبی برای جوانان تبدیل کرده است. تحصیل در دانشگاه های درجه یک ژاپن مانند دانشگاه توکیو و کیوتو آرزوی هر دانشجویی است. دانشگاه توکیو در رتبه یازدهم جهان قرار دارد و مقصد بسیار مناسبی برای دانشجویان رشته های مختلف است.

دانشگاه کیوتو نیز در رشته های مهندسی دارای رتبه ای کمتر از 100 است و در علوم پزشکی رتبه ای کمتر از 50 دارد. علاوه بر سطح بالای دانشگاه های ژاپن، تحصیل در این کشور می تواند زمینه دسترسی به بازار کار ژاپن و کسب تجربه های جدید نیز تلقی شود. همچنین فرهنگ غنی ژاپن نیز می تواند رضایت خاطر متقاضیان ویزای تحصیلی را فراهم کند.

فقط اینکه هزینه زندگی و تحصیل مقداری بالاست. هزینه ماهانه زندگی دانشجویی در ژاپن بین 700 تا 800 دلار می باشد و شهریه سالانه دانشگاه در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری به ترتیب حدود 5 هزار، 9 هزار و بین 4 تا 10 هزار دلار است. البته باید بگوییم که خوشبختانه امکان گرفتن بورسیه های تحصیلی مختلف مانند بورسیه مونبوکاگوشو و مونبوشو وجود دارد. بورسیه مونبوکاگوشو به دانشجویان ایرانی اختصاص دارد که معدل دیپلم آنها بالای 17 و معدل دوره های دانشگاهی آنها بالای 16 است.


مراحل درخواست ویزای ژاپن

برای دریافت ویزای ژاپن می بایست شخص شما یا نماینده شما تمامی مدارک لازم را در روزهای یکشنبه تا پنجشنبه حضوراً به سفارت ژاپن واقع در تهران، خیابان زعفرانیه تحویل دهد. لازم به ذکر است که برای تحویل مدارک به وقت قبلی نیاز ندارید. توجه داشته باشید که سفارت ژاپن تحت هیچ شرایطی مدارکی که پست شده اند را بررسی نمی کند و هیچ مسئولیتی هم بابت مفقود شدن این مدارک ندارد.

 


مدارک مورد نیاز برای ویزای ژاپن

  • اصل گذرنامه متقاضی با بیشتر از ۶ ماه اعتبار به همراه کلیه گذرنامه‌های قبلی
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای توریستی ژاپن
  • ۱ قطعه عکس ۴.۵x۴.۵ با پس زمینه سفید
  • اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • گواهی اشتغال به کار متقاضی
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • واچر هتل
  • بیمه مسافرتی (مطابق با روزهای اقامت در ژاپن)
  • برنامه سفری (مطابق با روزهای اقامت در ژاپن)
  • گردش حساب ۳ ماهه آخر و تمکن مالی

تعرفه ویزای ژاپن

قیمت ویزای ژاپن بسته به نوع ویزا متفاوت است. علاوه بر نوع ویزا، سینگل یا مالتیپل بودن نیز بر قیمت اثر می گذارد. بنابراین اگر می خواهید از قیمت به صورت دقیق مطلع شوید لازم است که با مشاورین ما تماس بگیرید.


فرم درخواست ارزیابی ویزای ژاپن



تورهای نمایشگاهی

تورهای نمایشگاهی ژاپن لحظه آخری با بهترین قیمت



پرسش و پاسخ درباره ویزای ژاپن


، پرسش‌های خود در درباره ویزای ژاپن را ثبت کنید



پرسش‌های متداول درباره ویزای ژاپن


پرسش ؟ سلام و عرض ادب احتراما امکان اخذ ویزای توریستی ژاپن برای فروردین 1402 وجود داره یا هنوز ویزای توریستی صادر نمی شه؟ اگه امکان اخذ ویزا هستش لطفا شرایط و مدارک مورد نیاز رو ارسال بفرمایید.
پاسخ سلام روز بخیر هنوز مشخص نیست عزیزم

پرسش ؟ سلام ببخشید من میخواهم ویزای توریستی ژاپن را بگیرم داخل مدارک مورد نیاز گواهی اشتقال به کار نیاز دارد؟ من مغازه دار هستم و شغلم ازاد هست باید چیکار بکنم؟
پاسخ سلام شما باید ترجمه پروانه‌ی بهره داری، ترجمه جواز کسب، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه رو به سفارت ارائه بدهید.

پرسش ؟ سلام هزینه ویزای ژاپن چقدر است؟
پاسخ سلام هزینه ویزای ژاپن متغیر است و به نوع ویزایی بستگی دارد که قصد گرفتن آن را دارید. هزینه‌ها برای ویزای یک‌بار ورود ، دوبار ورود یا چندبار ورود فرق می‌کند.

پرسش ؟ ببخشید گرفتن جواب ویزای ژاپن چقدر طول می‌کشد؟
پاسخ سلام گرفتن جواب ویزای ژاپن از لحظه اقدام تا دریافت ویزا نهایتاً پنج روز کاری طول می‌کشد.



ژاپن

مجمع‌الجزایر ژاپن کشوری در اقیانوس آرام در آسیای شرقی است ، که یکی از قدرت‌های اصلی اقتصادیِ جهان و سومین اقتصاد بزرگ جهان از نظر تولید ناخالص داخلی است. ژاپن یک کشور پادشاهی‌است که برمبنای قانون اساسی ژاپن اداره می‌شود. ژاپن کشوری کاملاً محصور شده در آب است که با مرزهای آبی با کشورهای چین ، کره جنوبی ، کره شمالی و روسیه همسایه‌است. این کشور در پایان جنگ جهانی دوم ، تمامی متصرفات فراسوی دریایی خود ، از جمله کشور کره را که در آن زمان ۴٫۵٪ درصد کل کشور را تشکیل می‌داد ، از دست داد. وسعت کنونی ژاپن ۳۸۷۰۰۰ کیلومتر مربع است ، تقلیل یافت. ژاپن با جمعیتی در حدود ۱۲۸ میلیون نفر دهمین کشور پرجمعیت جهان است. توکیو پایتخت ژاپن با بالغ بر ۳۵ میلیون نفر جمعیت از بزرگترین و گرانترین پایتخت‌های جهان است. ژاپنی‌ها کشورشان را «نیپون کوکو» خطاب می‌کنند که به معنی خاستگاه خورشید است. مطالعات باستان‌شناسی سابقه سکونت انسان در این کشور را از دوران پارینه‌سنگی پسین می‌داند. ژاپن کشوری کوهستانی‌است و بیشتر جزایر آن آتشفشانی و بشدت زلزله‌خیز است ، آمار نشان می‌دهد که سالانه حدود ۱۵۰۰ زمین لرزه در ژاپن روی می‌دهد. کشور ژاپن عضو سازمان ملل متحد ، جی۴ ، جی۸ و APEC است. ژاپن پنجمین بودجه دفاعی جهان را دارد و چهارمین کشور صادرکننده در جهان و ششمین کشور بزرگ واردکننده است.

کوه فوجی - بدون تردید کوه فوجی شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌ ژاپن است. این کوه همچنین با ارتفاع ۳,۷۷۶ متر عنوان بلندترین قله‌ی این کشور را به خود اختصاص داده است و نواحی گسترده‌ای از جنوب تا شرق ژاپن را در برمی‌گیرد. فوجی از توکیو که بیش از ۱۰۰ کیلومتر از آن فاصله دارد قابل رویت است. این کوه قرن‌هاست که در هنر و ادبیات ژاپن گرامی داشته می‌شود. کوه فوجی در سال ۲۰۱۳ به فهرست میراث جهانی یونسکو افزوده شد. کوه فوجی بخشی از پارک ملیِ فوجی هاکونه ایزو است و هر تابستان بیش از  ۱ میلیون نفر از آن بالا می‌روند تا از روی قله به تماشای غروب آفتاب بنشینند. برخی از گردشگران کوه‌نوردی خود را از پایه‌ی کوه آغاز می‌کنند، در حالی‌که بیشتر کوه‌نوردان از میانه‌ی راه یعنی از ایستگاه پنجم راهیِ مسیر می‌شوند. برای برخی تماشای کوه از فواصل دور یا از داخل قطار سریع‌السیر به اندازه‌ی کافی جذاب است.

کیوتوی تاریخی - کیوتوی دوست‌داشتنی، یکی از پربازدیدترین شهرهای ژاپن است. این شهر یکی از معدود شهرهای جهان است که در دوران جنگ جهانی دوم، آسیب جدی ندید. این شهر با خیابان‌های قدیمی و معماری‌ فوق‌العاده‌اش سالانه بیش از ۱۰ میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند. کیوتو از بیش از ۱۰۰۰ سالِ پیش که خاندان سلطنتی در آن سکونت داشتند، تغییر چندانی نکرده است. در همان زمان هم کیوتو مهم‌ترین مرکز فرهنگی ژاپن بود و امروزه میراث این کشور را با موزه‌ها و گالری‌های هنری بی‌شمار زنده نگه داشته است.

نارا، شهر معبد - نارا قرن‌ها قطب فرهنگی ژاپن محسوب می‌شد. در شهر نارا بناهای تاریخیِ فراوانی در کنار گنجیه‌های ملی باارزش و آثار هنری به‌چشم می‌خورد. علاوه‌بر خیابان‌های تاریخی، معابد قدیمی زیادی ازجمله معبد کوفوکو جی ، یکی از هفت معبد بزرگ نارا که قدمت آن به قرن هفتم باز می‌گردد، در این شهر وجود دارد. یکی دیگر از معابد معروف نارا که در قرن هشتم ساخته شد، معبد تودای جی یا معبد بزرگ شرق به دلیل مجسمه‌ی برنزی بزرگ بودا یا دایبوتسو که در سال ۷۴۹ میلادی در این معبد بنا شد، شهرت زیادی دارد. در تودای جی دروازه‌ی بزرگ جنوبی یا ناندایمون دیده می‌شود. این سازه‌ی دوطبقه بر روی ۱۸ ستون قرار گرفته است. دو مجسمه‌ی نیو به ارتفاع ۸ متر از ورودی معبد و تالار بودای بزرگ، بزرگ‌ترین سازه‌ی چوبی در جهان، حفاظت می‌کنند.



© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به از کرج می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ