تعاریف و اصطلاحات
-
اقامتگاه: به تمام واحدهای اقامتی ثبتشده در پرواز نقرهای گفته میشود.
-
مهمان (مسافر): فرد یا افرادی که قصد اقامت در اقامتگاه را دارند و درخواست اقامت خود را از طریق پرواز نقرهای ثبت میکنند.
-
میزبان: شخصیتی حقیقی یا حقوقی است که بهازای درخواست اقامت مهمان و از طریق پرواز نقرهای ، اقامتگاه را در اختیار مهمان قرار میدهد.
-
مالک: شخص حقیقی یا حقوقی که صاحب اقامتگاه است.
-
نماینده مالک: شخص حقیقی یا حقوقی که بهصورت رسمی اجازه بهرهبرداری (اجاره) از اقامتگاه را داشته باشد و یا نماینده قانونی مالک باشد.
-
کاربر: شخصی که به وبسایت و یا اپلیکیشن پرواز نقرهای وصل شده و از خدمات آن بهرهمند میشود.
توجه: کاربر ، میزبان ، مالک و نماینده مالک میتوانند یک نفر باشند.
-
حساب کاربری: حسابی که کاربر برای استفاده از خدمات پرواز نقرهای در وبسایت یا اپلیکیشن پرواز نقرهای ایجاد کرده است.
-
موجودی حساب (اعتبار): مبلغی که مهمان جهت استفاده از خدمات پرواز نقرهای در حساب کاربری خود دارد.
-
واچر: به معنای تاییدیه رزرو اقامتگاه است و در واقع رسیدی است که پس از رزرو اقامتگاه از طرف پرواز نقرهای برای مهمان صادر میشود و نشان میدهد که مهمان تمام یا بخشی از هزینه اقامت خود را پرداخت کرده است. این رسید شامل مشخصات اقامتگاه ، تاریخ ورود و خروج ، نام و شماره تماس مهمانان است.
-
اقامتگاه دربستی: تمامی اقامتگاههایی که بهطور کامل و دربست در اختیار مهمان قرار میگیرد. مانند: ویلا ، خانه ، آپارتمان ، کلبه و...
قوانین و مقررات
پرواز نقرهای صرفا یک بستر ارتباطی میان میزبان و مهمان است و خودش میزبان اقامتگاه محسوب نمیشود. در پرواز نقرهای ، میزبان خود را معرفی میکند و مهمان نیز با آگاهی نسبت به نوع فعالیت پلتفرم پرواز نقرهای ، درخواست رزرو یا اجاره اقامتگاه را بهصورت آنلاین ثبت میکند.
اگر مالکیت اقامتگاهها با پرواز نقرهای بود ، مطمئنا تمامی خدمات اعلامشده از طرف مراکز اقامتی و هتل را از لحاظ کیفیت و صحت تضمین میکرد؛ اما پرواز نقرهای صرفا بهعنوان یک بستر الکترونیک ، خدمات را اطلاعرسانی میکند و در عین حال تلاش میکند تا تمامی اطلاعاتی را که توسط میزبان و هتل اعلام میشود ، اعتبارسنجی و راستیآزمایی کند.
اطلاعات اقامتگاه در وبسایت پرواز نقرهای شامل وضعیت ظرفیت اتاق ، موقعیت مکانی بر روی نقشه ، قیمتهای بهروزشده ، تصاویر ، عوارض و مالیات ، حق سرویس ، وعدههای غذایی ، امکانات ، ترانسفر فرودگاهی و... است. این امکان وجود دارد که هتلها و سایر اقامتگاهها در مواردی خاص در ارائه خدمات اعلامی کوتاهی کنند و تمام یا بخشی از اطلاعات مندرج در صفحه هتل ، اقامتگاه یا تجربه پرواز نقرهای مطابق با اطلاعاتی که در زمان معرفی آن محصولات اعلام شده ، نباشد. در این صورت مسئولیت ناشی از هرگونه نقض یا مغایرت با مالک هتل ، اقامتگاه یا تجربه است.
در چنین مواردی از شما میخواهیم تا این قبیل مشکلات را با پرواز نقرهای درمیان بگذارید تا پیگیریها و اقدامات لازم انجام شود و در صورت لزوم ، سرویس مدنظر از وبسایت و اپلیکیشن پرواز نقرهای حذف شود.
در روزهای پرسفر سال ، بعضی از اقامتگاهها و هتلها قوانین خاصی را اجرا میکنند تا بتوانند مدیریت بهتری در ارائه خدمات داشته باشند. صرفا برای مثال ، ممکن است استرداد (کنسلی) رزرو را نپذیرند یا امکان ارائه تختِ اضافه وجود نداشته باشد. در چنین مواردی ، پرواز نقرهای مسئولیتی نخواهد داشت.
احراز هویت مهمان و شرایط محرمیت ، از سوی اقامتگاه و بر اساس ارزشها و شئونات اسلامی است؛ اقامتگاهها این اختیار را خواهند داشت در صورت عدم احراز شرایط محرمیت ، از ورود مسافرین به اقامتگاه جلوگیری کرده و مطابق قوانینِ استرداد عمل کنند.
هنگامی که شما رزرو خود را استرداد میکنید ، این ریسک برای اقامتگاه وجود دارد تا نتواند در زمان باقیمانده ، واحد اقامتی خود را اجاره دهد. بنابراین منطقی است تا مبلغی را بهعنوان جریمه استرداد از مهمان دریافت کند. رویه صاحبان اقامتگاهها در تعیین مبلغ این جریمه متفاوت است؛ به همین خاطر قوانین استرداد رزرو هر اقامتگاه ، در صفحه آن اقامتگاه درج شده و ممکن است با اقامتگاه دیگر متفاوت باشد. حتی ممکن است این قوانین در تمام سال یکسان نباشد.
سعی ما در پرواز نقرهای این است که در صورت استرداد (کنسلی) رزرو ، شما کمترین جریمه را بپردازید؛ برای همین از شما میخواهیم که به محض قطعیشدن تصمیم استرداد ، پرواز نقرهای را از تصمیم خود مطلع کنید تا در صورت امکان ، بتوانیم جریمه را حداقلی کنیم. توجه داشته باشید که مبلغ استرداد به شماره حسابی که با آن از پرواز نقرهای خرید کردهاید واریز خواهد شد.
برای پذیرش مهمانهای خانم که بهصورت تنها قصد اقامت دارند قانونا مشکلی وجود ندارد و پذیرش با نامه رسمی شرکتها و سازمانها مبنی بر مأموریت و یا شرکت در همایشها ، بهراحتی انجام میشود؛ اما پیشنهاد ما به شما این است که در موارد خاص حتما با مرکز پشتیبانی پرواز نقرهای تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.
مهمان میپذیرد که رزرو اقامت در هر اقامتگاه به معنای تأیید مقررات آن اقامتگاه است و باید به ضوابط آنجا پایبند باشد.
زمان ورود و خروج هر اقامتگاه در صفحه آن ذکر شده است. میزبان و مهمان متعهد به رعایت این زمانبندی هستند.
مهمان میپذیرد چنان که به واسطه اقامتش ، خسارتی به محل اقامت و وسایل آن وارد شود ، مسئولیت تأمین هزینههای مربوط به آن بر عهده مهمان خواهد بود.
رزرو متعلق به مهمانی است که مشخصاتش هنگام ثبت سفارش وارد شده باشد؛ به همین خاطر غیرقابلانتقال به غیر (یعنی شخص دیگر) است.
چنان که در مدت زمان اقامت مهمان در یک اقامتگاه ، عملی خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران انجام شود ، مسئولیت آن عمل با شخص مرتکب است و پرواز نقرهای هیچگونه مسئولیتی در این خصوص ندارد.
در صورت ثبت درخواست استرداد ، مبلغ استرداد پس از اعمال قوانین استرداد آن اقامتگاه ، به اعتبار حساب یا حساب بانکی که هنگام خرید درجشده توسط کاربر در حساب کاربری ایشان واریز میشود. تمام تلاش پرواز نقرهای بر آن است تا عودت مبلغ در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد ، اما بنا به شرایط ممکن است این فرآیند تا ۴۸ ساعت کاری طول بکشد.
قوانین و مقررات اختصاصی رزرو اقامتگاههای دربستی
مهمان و میزبان میپذیرند که فرآیند رزرو ، تایید رزرو ، رد رزرو و تمامی اطلاعرسانیهای مربوطه تنها از طریق پیامک (SMS) و ایمیل (به شماره همراه و ایمیل درجشده در هنگام ثبتنام) انجام میشود. لذا مسئولیت عدم دریافت پیامک یا ایمیل بهدلیل عدم دسترسی به اینترنت ، ضعف آنتندهی تلفن همراه و یا درج اطلاعات اشتباه هنگام ثبت نام بهعهده مهمان / میزبان مدنظر است.
واریز مبلغ توسط مهمان به معنای قطعیشدن رزرو نیست. رزرو ، صرفا پس از تایید میزبان و صدور واچر از طرف پرواز نقرهای قطعی میشود. در این حالت ، اطلاعات رزرو و اطلاعات تماس میزبان و مهمان از طریق پیامک و ایمیل برای هر دو طرف ارسال میشود و میتوانند با هم هماهنگ شوند.
در صورت عدم تایید نهایی رزرو ، مبلغ واریزشده توسط مهمان طی یک ساعت به او برگردانده خواهد شد.
مهمان متعهد است که تعداد همراهان مراجعهکننده به اقامتگاه ، دقیقا مطابق تعداد اعلامشده در درخواست رزرو باشد؛ در غیر این صورت ، پذیرش نفر اضافه منوط به تایید میزبان و هزینه آن بر عهده مهمان است. برای مثال ، در صورتی که مهمان هنگام رزرو تعداد نفرات را ۴ نفر اعلام کرده باشد و هنگام مراجعه به اقامتگاه ، بیش از 4 مراجعهکننده حضور داشته باشد ، مسئولیت این اتفاق با مهمان است و میزبان میتواند مهمان را پذیرش نکند. پرواز نقرهای هیچگونه مسئولیتی در خصوص پیگیری افزودن تعداد همراهان مهمان نخواهد داشت.
مهمان متعهد است به قوانین اشارهشده توسط میزبان در استفاده از اقامتگاه احترام گذارد و آنها را رعایت کند. در غیر این صورت ، مسئولیت نقض قوانین بهعهده مهمان است و پرواز نقرهای در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت. برای مثال ، در صورتی که میزبان ورود حیوانات خانگی را ممنوع اعلام کرده باشد و مهمان آن را رعایت نکند ، مسئولیت این رخداد با مهمان است.
میزبان میپذیرد که قیمت درجشده در پرواز نقرهای نهایی است و اخذ هرگونه هزینه اضافه از مهمان تحت هر عنوان اعم از حق کمیسیون ، پورسانت ، حق دلالی و... مجاز نیست. در صورتی که چنین اتفاقی بیافتد ، پرواز نقرهای میتواند اقامتگاه و نام کاربری میزبان را از وبسایت و اپلیکیشن خود حذف کند. ارائه خدماتِ اضافه بر آنچه که در صفحه اقامتگاه درج شده خارج از تعهد گفتهشده است و منوط به توافق با مهمان است.
میزبان میتواند درخواست اقامت را بپذیرد یا رد کند. در صورتی که میزبان درخواست اقامت را پذیرفت ، متعهد به ارائه خدمات بر اساس آن درخواست است؛ در غیر این صورت ، جبران خسارات واردشده به مهمان و شرکت پرواز نقرهای و عواقب ناشی از آن بهعهده میزبان است.
مهمان میپذیرد هرگونه تغییر در جزییات رزرو را با هماهنگی پرواز نقرهای انجام دهد و از هرگونه توافق مستقیم با میزبان که مطابق اطلاعات رزرو نباشد ، خودداری کند. هرگونه واریز وجه بهصورت مستقیم ممنوع است و پرواز نقرهای تنها مسئول پیگیری تراکنشهایی است که از طریق پرواز نقرهای صورت میگیرد.
میزبان متعهد میشود که در صورت عدم مراجعه مهمان به اقامتگاه در تاریخ رزروشده ، اقامتگاه تا پایان مدت رزرو برای مهمان خالی خواهد ماند؛ همچنین مهمان میپذیرد که در این شرایط ، هیچ مبلغی به او بازگردانده نخواهد شد. در صورت درخواست استرداد رزرو توسط مهمان ، مطابق قوانین استرداد رزرو در آن اقامتگاه رفتار میشود.
تعهدات پرواز نقرهای
پرواز نقرهای تضمین میکند که در صورت تکمیل فرآیند خرید از سوی کاربر و دریافت تاییدنامه اقامت (واچر) ، بتوانید بهراحتی در اقامتگاه مدنظر پذیرش شده و از امکانات آن بهرهمند شوید. در مواردی نادر ممکن است به دلایل مختلف از جمله مشکلات اعلامشده از طرف اقامتگاه مثل خرابیها و حوادث طبیعی ، اشتباهات انسانی همچون اشتباه فاحش در مبلغ اعلامی و همچنین موارد امنیتی مانند ورود مقامات بلندپایه ، رزرو ثبتشده با مشکل مواجه شود؛ در اینگونه موارد ، پرواز نقرهای تمام تلاش خود را میکند تا برای مهمان خود ، اقامتگاهی مشابه با واحد رزروشده فعلی در نظر گیرد و در صورت عدم موفقیت در جلب رضایت مهمان (مسافر) ، مبلغ را بهصورت کامل به او بازگرداند و امتیاز ویژهای را برای رزرو بعدی او در نظر بگیرد.
حفظ و نگهداری از رمز عبور برعهده کاربران است و برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی ، کاربران نباید آن را برای شخص دیگری افشاء کنند. تمامی اطلاعات کاربران پیش پرواز نقرهای محرمانه تلقی میشود و پرواز نقرهای متعهد است این اطلاعات را در اختیار شخص دیگر قرار ندهد؛ مگر در مواقعی که این اطلاعات از جانب مقامات قضایی ذیصلاح و با حکم قانونی درخواست شود.
در صورت بروز مشکلات احتمالی بین میزبان و مهمان ، پرواز نقرهای تمام تلاش خود را میکند تا مشکل برطرف شود.