Loading ..
تنگه چاکرود گیلان


تنگه چاکرود گیلان

برای رفتن به دره چاکرود در هرجایی که هستید به طرف شمال ایران بروید. بعد از رسیدن به گیلان مسیر را تا رودسر ادامه بدهید. این تنگه در 66کیلومتری رودسر و در نزدیکی روستای رحیم آباد است. می‌توانید آن را در بخش اشکورات رحیم آباد پیدا کنید. تنگه چاکرود یکی از زیباترین دره های ایران است. این دره از بلندی‌های پارمکوه شروع می‌شود و تا نزدیکی روستای طیولا ادامه می‌یابد. چند آبشار از صخره‌های این دره به پایین سرازیر می‌شوند. بلندی چندتایشان به 5 تا 6 متر می‌رسد؛ اما بلندترین آبشار این تنگه بلندایی 30متری دارد. از به‌هم‌پیوستن این آبشارها، رود خروشانی هم در دل دره جاری است که منشأ آن رشته کوه‌های البرز است. این آب زلال از بلندی‌های منطقه‌ای به اسم طیولا سرچشمه می‌گیرد. طیولا از روستاهای بالادست رحیم آباد در بخش اشکور است. رودخانه اشکور شهر و روستاها را پشت سر می‌گذارد و در آخر به دریای خزر می‌ریزد. پوشش گیاهی در اطراف تنگه متراکم است. از گیلان همیشه سرسبز نمی‌شود انتظار دیگری داشت. این منطقه رطوبت کافی و آب‌وهوای مناسب هم دارد. به همین خاطر گیاهان مختلفی در جنگل‌های اطراف این دره رشد می‌کنند. گیاهان رطوبت‌دوستی مثل خزه و سرخس بخشی از صخره‌ها را می‌پوشانند و جلوه ویژه‌ای به این دره می‌دهند. زمانی که از دره بگذرید، جنگلی از طیف سبز در جلویتان ظاهر می‌شود. مثل این است که بهشت کوچکی در پشت این صخره‌ها منتظرتان است. سری به جنگل کنار صخره‌ها که بزنید، درخت‌های راش، بلوط، ممرز و آلو جنگلی را می‌بینید.. در بین آن‌ها درخت فندق، تمشک، انگور وحشی و درخت انجیر هم پیدا می‌کنید. درخت‌های کاج هم به‌صورت پراکنده در خاک ریشه دارند. این درخت‌ها خودرو هستند. چوب درخت‌های کاج مقاوم هستند. به همین خاطر روستایی‌ها از آن‌ها در ساخت‌وساز خانه‌هایشان استفاده می‌کنند.

  • برای رفتن به تنگه، تورهای صخره‌نوردی بهترین گزینه است؛ پس تنهارفتن به این تنگه را فراموش کنید. گاهی طبیعت آدم را غافل‌گیر می‌کند و نمی‌توانید به‌تنهایی از پس خطرهای طبیعت بر بیایید. راهنمای تور هم فردی آگاه است که شما را راهنمایی می‌کند.
  • مسیر رفت‌وبرگشت به تنگه به قدرت بدنی کافی نیاز دارد. بهتر است با شناخت کامل از خودتان این سفر را انتخاب کنید.
  • تمام وسیله‌هایتان را آب‌بندی کنید تا فشار آب آبشار و رودخانه آن‌ها را خیس نکند.
  • بهتر است به پل سنگی بین دره اطمینان نکنید و راه دیگری برای گذشتن پیدا کنید. پریدن روی سنگ‌ها هم خطرناک است. در طول مسیر از امن‌بودن جای پایتان مطمئن شوید.
  • سفر به این تنگه یک روز کامل زمان می‌برد. بعضی از تورها هم برنامه‌ای چندروزه می‌چینند.

تنگه چاکرود رودسر واقع در اطراف رحیم آباد رودسر یکی از جاذبه‌های طبیعی گردشگری استان گیلان به شمار می‌رود. چاکرود از ارتفاعات رشته کوه‌های البرز در استان گیلان است و از مناطق بالا دستی رحیم آباد شامل روستای طیولا سرچشمه می‌گیرد. رودخانه پس از عبور از تنگه چاکرود و پیچ و خم‌های فراوان در نهایت به دریای خزر می‌ریزد. دره چاکرود رحیم آباد حدفاصل پارمکوه در ارتفاعات تا روستای بالا طیولا و پایین طیولا را در برمی‌گیرد. تنگه چاکرود گیلان تنگه‌ای پر پیچ و خم است که از میان آن رودخانه چاکرود عبور می‌کند. رودخانه‌ای خروشان و پر آب که عبور از آن کار کوهنوردان و صخره‌نوردان است. تنگه چاکرود یکی از زیباترین تنگه‌های گیلان است که همه ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

تنگه چاکرود گیلان ، تنگه چاکرود ، تنگه چاکرود رودسر ، رودسر گیلان ، تنگه چاکرود ، گیلان ، رودسر

امتیاز خوانندگان به وبلاگ تنگه چاکرود گیلان
امتیاز مسافران به eTours.DataAccess.TA_Article



نظرات خوانندگان به وبلاگ تنگه چاکرود گیلان

نظری ثبت نشده است

© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به از کرج می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ