Loading ..
پارک جنگلی سراوان رشت


پارک جنگلی سراوان رشت

گردشگران زیادی در طول سال برای بازدید از مرداب سراوان به این منطقه سفر می‌کنند. سراسر استان گیلان را جنگل‌های سبز و جاذبه‌های طبیعی فرا گرفته است که این استان را به یکی از پر ترددترین مقاصد گردشگری و طبیعت گردی در ایران تبدیل کرده‌اند. اگر اهل طبیعت‌گردی باشید ، محدوده جنگل و دریاچه سراوان به بهشتی زیبا برای شما تبدیل می‌شود. در این منطقه درختان متعددی وجود دارد که هر کدام در فصل‌های مختلف سال به گونه‌ای رخ می‌نمایند. برای مثال دریاچه سراوان در پاییز یکی از زیباترین مقاصد گردشگری است زیرا درختانش به رنگ‌های مختلف در می‌آیند و جلوه‌ گری می‌کنند. درختان این منطقه یا خودشان به میل خودشان روییده‌اند یا انسان‌ها آن‌ها را به این منطقه اضافه کرده‌اند. درختانی مثل ممرز ، بلوط ، انجیلی ، بید ، توسکا ، بیدمشک ، آلوچه جنگلی و سفید پت از جمله گونه‌هایی هستند که خودشان به میل خودشان روییده‌اند. از سویی چند مدل کاج و سرو نقره‌ای نیز به همت جنگل‌بانان به این محدوده اضافه شده‌اند. تماشای این درختان زیبا و کمپینگ کنارشان به تفریحی خاطره‌انگیز تبدیل می‌شود.

دریاچه و پارک جنگلی سراوان در جنگلی به مساحت ۱,۴۸۷ هکتار قرار گرفته‌اند که ۲۱۰ هکتار آن حفاظت شده است. سایر بخش‌های جنگل سراوان برای تفرج در این منطقه بسیار مناسب هستند. پارک جنگلی سراوان در گستره طولی ۷,۶۰۰ کیلومتر با عرض شرقی-غربی دو کیلومتر قرار دارد و در سال ۱۳۷۰ این قسمت را به‌منظور بهره‌برداری با عنوان پارک جنگلی ، از جنگل سراوان جدا کردند.


چشم‌انداز طبیعی ، درختان سر به فلک کشیده ، رودخانه‌های خروشان و جنگل بکر ، بخشی از جذابیت‌های اطراف دریاچه سراوان هستند اما دریاچه سراوان مشهورترین جاذبه پارک جنگلی سراوان به شمار می‌رود.

دریاچه سراوان رشت ، دریاچه سراوان ، سراوان رشت ، سراوان ، رشت ، پارک جنگلی سراوان رشت ، پارک جنگلی سراوان

امتیاز خوانندگان به وبلاگ پارک جنگلی سراوان رشت
امتیاز مسافران به eTours.DataAccess.TA_Article



نظرات خوانندگان به وبلاگ پارک جنگلی سراوان رشت

نظری ثبت نشده است

© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به از کرج می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ