Loading ..
دریاچه استیل (تالاب استیل) آستارا


دریاچه استیل (تالاب استیل) آستارا

کشور ایران تالاب‌ها فراوانی دارند که هرکدام با داشتن ویژگی منحصر به‌ فردی اهمیت بالقوه‌ای دارد. تالاب استیل یکی از مشهورترین تالاب‌های ایران است و از مقاصد طبیعت‌ گردی و جاذبه های استان گیلان به شمار می‌آید. این تالاب میزبان پرندگان مهاجر از دیگر گوشه‌های جهان است و با درختان متحرک خود شهرت دارد. 

در استان زیبای گیلان و شهرستان آستارا یکی از تالاب های دیدنی ایران به وسعت 138 هکتار قرار گرفته است. تالاب استیل نسبت به دریای آزاد 13 متر پایین تر قرار گرفته است. این تالاب سال هاست که یکی از پنج منطقه نمونه و پرطرفدار گردشگری-توریستی در استان گیلان بوده ، 48 هکتار از آن پوشیده از آب است. 

جای‌جای طبیعت در هر فصل از سال زیبایی و جذابیت خود را دارد و انتخاب را سخت می‌کند . با این حال پاییز بهترین زمان بازدید از تالاب استیل است چرا که در این موسم پرندگان به تالاب می‌آیند و از شرجی تابستانی هوا کاسته می‌شود. 

  • این منطقه شکار ممنوع اعلام شده است پس از شکار پرندگان خودداری کنید.
  • ماهی‌گیری در تالاب استیل مجاز نیست تنها می‌توانید ماهی تازه را از ماهی‌گیران محلی خریداری کنید.
  • از نزدیکی بیش از حد به تالاب بپرهیزید چون که امکان فرورفتن گل وجود دارد.
  • هرچند قایق‌ رانی یکی از تفریحات تالاب است، طبق نظر فعالان محیط زیست ، این کار اکوسیستم تالاب را بهم می‌زند. بنابراین با چشم‌پوشی از این امکان ، به حفاظت تالاب کمک خواهید کرد.
  • طبیعت با بخشندگی پایان‌ناپذیر منابع خود را در اختیار ما قرار داده است. قدردان آن باشیم و از ریختن زباله (حتی موارد تجزیه‌پذیر و ته‌سیگار) جدا خودداری کنیم.

در نقشه ایران از شمال تا جنوب می‌توانید آدرس تالاب‌های کشور را مشخص کنید. تالاب‌ها محیط‌هایی با ویژگی‌های مشترکی میان خشکی و آب هستند که باعث شکل‌گیری اکوسیستم‌های فوق‌العاده‌ای شدند. تالاب‌ها شامل مرداب‌ها ، مانداب‌ها ، خلاش‌ها ، خلنگزارها ، لشاب‌ها و آب‌بندان‌ها می‌شود.

دریاچه استیل آستارا ، تالاب استیل آستارا ، دریاچه استیل ، تالاب استیل ، آستارا ، گیلان ، آستارا گیلان

امتیاز خوانندگان به وبلاگ دریاچه استیل (تالاب استیل) آستارا
امتیاز مسافران به eTours.DataAccess.TA_Article



نظرات خوانندگان به وبلاگ دریاچه استیل (تالاب استیل) آستارا

نظری ثبت نشده است

© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به از کرج می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ