Loading ..
ییلاق داماش رودبار


ییلاق داماش رودبار

روستای داماش گیلان را می‌توان یکی دیگر از زیباترین مناطق ییلاقی شمال کشور دانست این روستای از توابع شهرستان رودبار به شمار می‌رود و طبیعت بکر و آب و هوای مطبوع و خنکش در نیمه اول سال، زبانزد گردشگران ورودی به استان گیلان شده است. به دلیل این آب و هوای دل‌انگیز، ییلاق های داماش، مقصد مناسبی برای سفرهای تابستانی محسوب می‌شود که افراد زیادی به خصوص از تهران و شهرهای مرکزی ایران، برای تفریح به این منطقه عزیمت می‌کنند. از جمله فعالیت‌هایی که در روستای داماش رودبار می‌توانید داشته باشید، می‌توان به کوهنوردی، پیاده‌روی در مراتع و جنگل‌ها و لذت بردن از چشم‌اندازهای بدیع اشاره کرد که فرصتی مناسب برای عکاسی نیز فراهم خواهد کرد. برای اقامت در این روستا می‌توانید کلبه‌ها و اقامتگاه‌های محلی را انتخاب کنید و شبی را در خنکای هوای ییلاق داماش، به صبح برسانید. شب‌نشینی دور آتش و خاطره گویی و طعم دلچسب چای آتیشی و سیب‌زمینی زغالی، هر عاشق طبیعتی را وسوسه می‌کند که برای یک بار هم که شده، سفر به منطقه داماش گیلان را تجربه کند. در این ناحیه چشم‌اندازی زیبا از کوه درفک را نیز مقابل چشمانتان خواهید داشت و علاوه بر تابستان، در اوایل فصل پاییز نیز، می‌توانید از بازی رنگ شاخ و برگ درختان و طبیعت چشم‌نواز داماش لذت ببرید. جالب است بدانید که منطقه داماش رودبار، قدمتی کهن دارد و در آن کاوش‌های باستان شناسی زیادی انجام شده و آثار باستانی گران‌بهایی در گوشه و کنار آن کشف شده است. از مهم‌ترین آثار باستانی کشف شده در نزدیکی داماش می‌توان به جام زرین مارلیک در تپه مارلیک اشاره کرد که نشان از تمدن و فرهنگ غنی این منطقه دارد. ییلاق داماش همچنین محل رویش یکی از نادرترین گل‌های دنیا به نام سوسن چلچراغ است که برای دیدن آن تنها خرداد ماه را فرصت خواهید داشت چرا که در روزهای خاصی این گل می‌روید.


روستای داماش، زیستگاه اصلی گل سوسن چلچراغ در استان گیلان در دامنه‌های ارتفاعات البرز و در شهرستان رودبار قرار دارد و یکی از بهترین دیدنیهای استان گیلان به شمار می‌‌آید.

ییلاق داماش رودبار ، ییلاق داماش گیلان ، داماش رودبار ، ییلاق داماش رودبار گیلان ، داماش ، ییلاقات ، ییلاق ، رودبار گیلان ، رودبار ، گیلان

امتیاز خوانندگان به وبلاگ ییلاق داماش رودبار
امتیاز مسافران به eTours.DataAccess.TA_Article



نظرات خوانندگان به وبلاگ ییلاق داماش رودبار

نظری ثبت نشده است

© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به از کرج می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ