Loading ..
ییلاق جواهرده رامسر


ییلاق جواهرده رامسر

نام روستای جواهر ده رامسر به گوش خیلی از ما آشناست، این روستای حیرت‌انگیز از جذاب‌ترین دیدنی های رامسر به شمار می‌رود که در غرب استان مازندران قرار دارد. جنگل‌های سرسبز و رودخانه‌های پر آب و زلال، باعث می‌شود به عنوان مقصدی خنک برای سفر تابستانی بتوانیم روی آن حساب کنیم. به قسمت‌های مرتفع‌تر جواهرده که بروید، هم چشم‌اندازها و مناظر شگفت‌انگیزی را مشاهده خواهید کرد و هم با دریایی از ابر که دره‌های این ییلاق را در برگرفته است، رو به رو می‌شوید و می‌توانید ساعت‌ها در جایی بنشینید و این‌ همه عظمت و زیبایی را تماشا کنید. اواخر تابستان که به طبیعت این منطقه سری بزنید، درختچه‌های تمشک را می‌بینید که با یک عالمه تمشک خوشمزه انتظارتان را می‌کشند و می‌توانید لذت چیدن تمشک‌های وحشی را تجربه کنید.

یک استدلال دیگر درباره نام جواهرده، وجود نام «جواهردشت» در رودسر است که خود تاییدی بر تصادفی نبودن نام جواهرده در رامسر است. زیرا شاید جئور در یک مکان به اشتباه به جواهر تعبیر شود؛ اما این مساله که این نام در دو مکان متفاوت به اشتباه به جواهر تعبیر شود، امری دور از واقع به نظر می‌آید. البته برخی مورخان نیز اعتقاد دارند که نام جواهر دشت از «جؤردشت» تحریف شده است و باید بدانید که در اشکورات، روستاهایی به نام جورده (ده بالا) و جیرده (ده پایین) نیز وجود دارند که شاید تاییدی بر این تحربف باشد.

 


روستای جواهرده ، یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی رامسر در شمال کشور است که با جاده‌ای رویایی و غرق در مه ، شما را به سفری در یک تابلوی نقاشی و خیالی دعوت می‌کند. این روستا با آب و هوایی دلپذیر و چشم‌اندازهای طبیعی بی‌نظیر ، هر سال میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است که به‌محض قدم گذاشتن در جاده منتهی به این روستا از زیبایی‌های بی‌ بدیل این منطقه ، حیرت‌زده می‌شوند.

ییلاق جواهرده رامسر ، جواهرده رامسر ، ییلاق جواهرده ، ییلاقات جواهرده رامسر ، ییلاقات رامسر ، جواهرده ، رامسر ، ییلاق ، ییلاقات

امتیاز خوانندگان به وبلاگ ییلاق جواهرده رامسر
امتیاز مسافران به eTours.DataAccess.TA_Article



نظرات خوانندگان به وبلاگ ییلاق جواهرده رامسر

نظری ثبت نشده است

© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به از کرج می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ